Többezer lóerőnyi autópark, újdonságok és történelmi darabok, amik a magyar mesterek, mérnökök munkáját demonstrálják látványos expó keretében. Évtizedes hagyománya van az Autós Nagykoalíció Magyarok a Világ Járműgyártásában című kiállításnak, mely idén is élő történelemkönyv és izgalmas időutazás lesz március 17-19-én a Hungexpo G-pavilonjában. Autók, motorok, járműipari újdonságok, ritkaságok mellett eseményekben gazdag rendezvényt ígér az ötletgazda Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke: lesz Év magyar autója és a fiatalok szakmai versenyének díjkiosztója.
A gazdag SUV, crossover, pickup és elektromos-autó kollekció mellett parkol a Porsche Hungária több márkája, az Audi, Cupra, Škoda és Volkswagen, valamint a Duna Autó legfiatalabbja, az MG. A gyerekek izgalmas pályán, interaktív minivárosban próbálhatják ki a biztonságos autózást elektromos járművekkel, és szüleikkel megcsodálhatják a piac legújabb modelljeit, a Generali standján pedig találkozhatnak kedvenc közlekedő pajtásukkal, Tóbiással és Balambérral. Mindezt a legújabb és muzeális mentők, rendőrautók szomszédságában, többek között itt áll a BM OKF állományában szolgáló magyar fejlesztésű és gyártású Kommondor tűzoltókocsi, meg a tatabányai kapitányság veterán Golfja.
Az AMTS Automobil és Tuning Show keretében a G-pavilon 1700 négyzetméternyi területén több mint ötven jármű és részegység idézi fel a hazai járműgyártás múltját, jelenét, jövőjét, világjelentőségű szerepét. Az Audi, Mercedes, Opel és Suzuki újdonságaival együtt parkol a lovaskocsi őse, mely a magyar járműgyártás bölcsőjében, Kocs községben született. A XV. századi kocsi kocsi méltó utóda a keszthelyi múzeum replikája, valamint több a Made in Hungary jelzésű győri, kecskeméti és esztergomi autómodell.
Szakemberekkel, fiatalokkal a tudatos mobilitásért, közlekedésbiztonságért, környezetvédelemért, a jövőért! Ez a mottója a Magyarok a Világ Járműgyártásában című kiállításnak. Kocsigyártó mesterekből alig néhány száz működött, a magyarországi beszállítóiparban foglalkoztatott szakemberek száma napjainkban eléri a 170 ezret. Az utánpótlás biztosítása, a szakma népszerűsítése fontos szerepet kap a tematikus kiállításon.
Az Autós Nagykoalíció (ANK) jóvoltából idén is a járműgyártás iránt érdeklődő ezer középiskolás diák vehet részt ingyenes belépővel a Magyarok a Világ Járműgyártásában című kiállításon, melyen több mint húsz cég és egyesület vesz részt. A program része az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyének döntője és eredményhirdetése. Knezsik István, az ANK elnöke, a kiállítás ötletgazdája személyesen kalauzolja majd a fiatalokat a klasszikusok és legkorszerűbbek között, stílszerűen a világszinten legsikeresebb hazai csapat versenykamionjánál, versenygépeinél. A M1RA szomszédságában parkol a BME Formula Racing Team világszintű és egyetlen magyar 4WD-elektromos-önvezető Formula versenyautója, mely gyorsulásban ütőképes a Forma 1-es mezőnyben. Itt lesznek a kecskeméti KEFO autói és a Kenji Racing motorjai. Az egyetemi versenycsapatok egykori tagjai közül napjainkban több mérnök is a Continental autonóm járműveinek fejlesztésén dolgozik, ezek az autók is testközelben láthatók.
A G-pavilonban landol a Rotors&Cams drónokból álló légiflottája, a Duna team izgalmas vízi járművei, muzeális és új mentő, tűzoltó, rendőrautó, valamint a hazai közlekedés több kulcsszereplője: a Magyar Közút speciális Unimogja és a Volánbusz nevéhez és profiljához illő új jármű és egy klasszikus Ikarus. Először látható nyilvánosan a nagy múltú hazai autógyártás egyetlen megmaradt és immár muzeális darabja, az Ikarus terepjáró, valamint Csepel márkájú, de szigetszentmiklósi gyártású Laplander. Idén sem hiányozhat a Maros Parti Veteránjárművek kollekciójának értékes darabja, a makói születésű Galamb József tervezésű Ford T-modellje. A Harley-Davidson mellett nem kevésbé izgalmas az egri Berva kollekció, a két márka jól illusztrálja a kétkerekűek történetét és szélsőséges kínálatát.