Tavaly kezdte a raliautó-ünneplést az Alpine, igaz, elsőre erőltetettnek tűnt, hogy egy nem kerek évfordulóval korábban elért második helyre emlékeztek a Tour de Corse 75 limitált szériával. Most, második alkalommal már fél évszázados futamgyőzelemre emlékeznek a San Remo 73 limitált szériával, amelyből 200 példányt építenek.
Az 1973-as rali-vb-n dominált az Alpine márka, az első 9 fordulót követően 4 győzelemmel vezetett a csapat, így érkezett a mezőny a San Remo Ralira, amelynek gyorsaságijai részben azonosak voltak a Monte Carlo Ralival. A verseny első szakaszán, az olasz utakon az 1-es rajtszámú Alpine több mint 5perces előnyt autózott össze kockázatos, de sikeres gumiválasztással, majd az 5-ös rajtszámú Alpine kezdett szakaszokat nyerni, de így is csak 3. helyre futott be az 1-es rajtszámú Alpine és egy Fiat 124-es mögött. A futamgyőzelem bebiztosította az Alpine első – és eddigi egyetlen – rali-világbajnoki címét.
A nyertes autó fekete és fehér versenycsíkokkal ellátott kék, fehér és vörös megjelenését kapják a jubileumi széria példányai, a kék karosszériánál feketére fényezik a tetőíveket, pirosra a karbon tetőt, némi fólia-grafika kerül az ajtókra és az első fedélre, a 18 colos Grand Prix felnik hófehérek. Az utastérben szürke díszvarrással látják el a hasított műbőr kárpitot, a Sabelt Racing kagylóülésekbe a World Champion 73’ feliratot nyomják – az ülések kialakítása lehetővé teszi 6 pontos biztonsági övek használatát –, az ülések közötti konzol alsó tárolójánál helyezkedik el a sorszámot tartalmazó plakettet. Franciaországban 89 000 eurós áron forgalmazzák az Alpine A110 San Remo 73 limitált szériát.