Március 7-11 között rendezték meg a 2023-as Baikal Mile rendezvényt, ahol nem az angolszász mérföld (1609 m), hanem a Bajkál-tó legnagyobb mélysége (1642 m) a mérce, és ezen a távon kell a lehető legnagyobb sebességet elérniük az autóknak. A Lada Sport Rosznyeft csapat versenyzői a jelenleg nem termelő Lada Sport műhely által készített prototípusokkal nyerték meg az 1,6 liter alatti sorozatgyártású autó (Granta 5 ajtós Sport) és a 2,0 literes alatti sorozatgyártású autó (Vesta SW Sport) kategóriákat – igaz, nem volt ellenfelük, hiszen nincs helyben gyártott hasonló paraméterű autó, külföldiek pedig nem indultak.
A Vesta Sport eddig csak lépcsős hátú karosszériával készült, az autóban a Lada saját fejlesztésű 1,8-as motorjának a kihegyezett változata dolgozik (122 helyett 147 LE), az 5 fokozatú váltó a fékekkel és a kerékagyakkal együtt a Renault terméke – utóbbi, azaz az EU-s alkatrészek miatt jelenleg nincs gyártásban ez a modell. A kombi Vesta Sport prototípussal Vlagyimir Sesenin 175,4 km/órás sebességet ért el az 1642 méteres táv végén.
A Granta Sport korábban csak lépcsős hátú karosszériával készült, az autóban a Lada saját fejlesztésű 1,6-os motorjának kihegyezett változata (106 helyett 122 LE) dolgozik, egyediek a kiszélesített sárvédők, amelyekre a szélesebb nyomtávval rendelkező futómű miatt van szükség. Az 5 ajtós Granta Sport prototípussal Kirill Ladygin 163,6 km/órás tempót ért. A rekordsebességek elérésére a 4 napos rendezvény végén került sor, mert addigra csendesült el a korábbi erős oldalszél.