Több fontos változás is van a Hyundai Kona EV villanyautó új generációjánál, például már az orrban is kialakítottak egy 27 literes tárolót, ami ideális lehet a KRESZ-tartozékok és a töltőkábel szállítására. A fedélzeti töltő már kétirányú, azaz energialeadásra is képes, erre a célra a hátsó konzolon lévő konnektort, vagy a töltő-csatlakozóba helyezett adaptert lehet használni; az európai modellnél 3,13 kVA a kimenő teljesítmény.
A karosszéria 17,5 centivel, a tengelytávolság 6 centivel hosszabb az elődnél, széltében 2,5 centi, felfelé 2 centi a gyarapodás, és már sportosabb megjelenésű N Line változat is készül a villanyautóból. Alapfelszerelés a nagypanelos műszerfal a 2 darab 12,3 colos kijelzővel, opciós a fel-a-fejjel kijelző, a korábbinál több kapcsolódó szolgáltatást kínál a fedélzeti rendszer. A jármű vezérlésére szolgáló kapcsolókat – beleértve az irányválasztó kapcsolót – a kormányra szervezték át, így az ülések között több tárolót tudtak elhelyezni. Már egypedálos vezetésre is van lehetőség, a regeneratív fékezés adaptív, tehát jobban lassít, ha előttünk másik közlekedő van, hogy megőrizze a biztonságos követési távolságot.
Megtartották azt a felállást, hogy 2 akkumulátor és hajtás közül lehet választani, a Standard Range esetén 48,4 kWh kapacitású az akkumulátor, amihez 156 LE/255 Nm teljesítményű hajtómotor tartozik, a Long Range változatnál 65,4 kWh kapacitású az akkumulátor és 218 LE/255 Nm teljesítményű a hajtómotor. Pontos fogyasztás, és így hatótávolság-adatok még nincsenek, de azt elárulták, hogy a legnagyobb hatótávolságú változat egy feltöltéssel több mint 490 km megtételére képes a WLTP-szabvány alapján. A Kona EV 400 voltos nagyfeszültségű rendszert kap.