Az új Doblò kétféle karosszériahosszal és háromféle konfigurációban (furgon, crew cab, kombi) elérhető, sokszínű hajtáslánc-választéka pedig minden elvárást kielégít. A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a jármű által kínált utazási komfortra, és a kezdetektől szem előtt tartották azoknak a felhasználóknak az igényeit, akik naponta nyolc órát vagy még több időt töltenek járművükben. Az volt a cél, hogy pihentető, stresszmentes munkakörnyezetet teremtsenek, és ennek érdekében kiemelt figyelmet fordítottak a zajszigetelésre, valamint az ütéseket és rezgéseket elnyelő futómű-kialakításra.
A Doblò „mágikus szolgáltatásainak” jóvoltából a gépkocsi a lehető legtöbbet nyújtja a modularitás, a fenntarthatóság és a biztonság terén, így válik az ügyfelek még megbízhatóbb, még sokoldalúbb, még inkább alkalmazkodóképes munkatársává. A Magic Cargo rendszer jóvoltából 0,5 m3-rel bővíthető a raktér kapacitása, illetve lehetővé válik hosszú tárgyak – pl. akár 3,4 méter hosszú csövek vagy létrák – elhelyezése. Ha ennél is több helyre van szükség, az utasoldali ülés megemelhető, az alatta található rekesz pedig ideális dobozok és törékeny tárgyak elhelyezésére. Egy forgatható asztalka jóvoltából pedig akár mobil irodaként is helyt állhat a Doblò belső tere. Nem kevésbé varázslatos a Magic Mirror: egy 5 colos képátlójú, digitális visszapillantó tükör, amely három különböző nézetet kínál: a hagyományos visszapillantó tükör képe mellett megjeleníthető rajta a teljes holttér képe, illetve tolatókameraként is szolgálhat; a jobb látási viszonyok egyben fokozott biztonságot is jelentenek. Végezetül az E-Doblò változatnál elérhető Magic Plug, avagy mágikus csatlakozó lehetővé teszi, hogy a hajtóakkumulátort speciális átalakítások (pl. raktérhűtő vagy elektromos munkapad) energiaigényének kielégítésére használjuk.
A modell tisztán elektromos hajtáslánccal is élvonalbeli hasznos terhelhetőséget kínál. Az E-Doblò mindkét tengelytávval 800 kilogrammot szállíthat, és akár 2 Euro-raklap is elfér a raktérben. A belső égésű motorral szerelt Doblòk maximális teherbírása akár az egy tonnát is eléri. A hosszú (Maxi) és rövid tengelytávú kivitelben egyaránt elérhető Doblò minden feladatra készen áll: a nyújtott variáns a Magic Cargo funkciónak köszönhetően akár 4,4 köbméteres raktérrel rendelkezik. A hosszú tengelytávú, dupla üléssoros Crew Cab kivitelben kivételesen jól variálható a férőhely és a raktér kapacitása, hála annak az eltolható válaszfalnak, amellyel igény szerint bővíthető az egyik vagy a másik. A tisztán elektromos kivitel mellett kétféle dízelmotoros változat is rendelkezésre áll: az 1,5 literes motor 100 lóerős kiviteléhez kézi sebességváltó társul, míg a 130 lóerős variáns kézi, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltóval egyaránt rendelhető. A kínálatot egy 110 lóerős, 1,2 literes benzinmotor teszi teljessé.
Az új E-Doblò 50kWh kapacitású akkumulátort és 100 kW csúcsteljesítményű villanymotort kapott, elektromos hatótávolsága a WLTP ciklus szerint meghaladja a 280 kilométert. Az új motornak köszönhetően az új E-Doblò végsebessége eléri a 130 km/órát; a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm. A zéró károsanyag-kibocsátású modellváltozat felülmúlhatatlan sokoldalúságot és a kategória legjobb tölthetőségét kínálja: a gyorstöltés funkció akár 100 kW-os teljesítményű egyenáramú töltést tesz lehetővé, amivel mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor. Az autó háromféle – normál, öko és power – üzemmódot kínál. Ezek eltérő karakterrel ruházzák fel a járművet: a ‘normál’ üzemmód átlagos forgalomban, mindennapi használat során optimális; az ‘öko’ kifejezetten takarékossá teszi az E-Doblòt; míg ‘power’ fokozatban kiemelkedő csúcsteljesítmény áll a vezető rendelkezésére. Az akkumulátorcsomag beépítéséhez nem volt szükség a jármű szerkezeti módosítására. Az E-Doblò Van pontosan ugyanolyan méretekkel és jellemzőkkel rendelkezik, és ugyanazokban a konfigurációkban elérhető, mint belső égésű motorral szerelt társai.
Az új Doblò aktív biztonsági és védelmi rendszerei a vezetőt támogatva biztonságossá és stresszmentessé teszik az utazást. A modell nem kevesebb, mint tizenhét fejlett biztonsági és vezetőtámogató (ADAS) funkciót kínál, és ezzel a kategória élvonalába emelkedik. Hogy a Doblò minden helyzetben a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa, és hóban, sárban vagy homokban is maximális tapadást biztosítson, a modell haszonjármű kivitelét Grip Control rendszerrel szerelték fel (opcionális). Ezen kívül az ereszkedés-szabályozó rendszer tökéletesen kézben tartható haladást tesz lehetővé 3%-nál meredekebb lejtőkön. A head-up kijelző jóvoltából a vezető anélkül tájékozódhat a legfontosabb információkról, hogy le kellene vennie a tekintetét az útról és a forgalomról; az első és hátsó parkolóradarok, valamint a tolatókamera pedig egyszerűvé és biztonságossá teszik a parkolás műveletét.
A vadonatúj Doblò és E-Doblò a Stellantis spanyolországi üzemében, Vigóban készül, kihasználva a méretgazdaságosság előnyeit. A vadonatúj Doblò a más Stellantis márkákat is kiszolgáló, sikeres K9 kódjelű program keretében valósult meg.