Még 2020-ban jelentette be a brit AC Cars, hogy megkezdik az elektromos átállást azzal, hogy a modellkínálatban csak a 2,3-as EcoBoost turbómotor marad benzines, egyébként akkumulátoros-elektromos hajtással adják a sportkocsit, 2021-ben el is búcsúztatták a V8-as modelleket egy egy 12 darabos limitált szériával. Most pedig arról adhatunk hírt, hogy vége a nagy elektromos átállásnak, és már gőzerővel dolgoznak az új, a Ford-tól származó 5,0 literes Coyote V8-ast használó modellen.
Az ok egy tulajdonosváltás – az 1901-ben alapított AC Cars esetén szám szerint a 7. –, a svájci David Conza lett az igazgató és a főtulajdonos, aki egy teljesen új, alapvetően benzinmotoros sportkocsi fejlesztését indította el. Az AC Cobra GT Roadster névre hallgató autó először is nagyobb, mint az eredeti, több helyet kapnak az utasok a 110 mm-rel hosszabb karosszériában, a tengelytávolságot 284 mm-rel nyújtják meg; 4225 mm a hossz, 1960 mm a szélesség, 1400 mm a magasság és 2570 mm a tengelytávolság. Az alapot egy saját fejlesztésű alumínium térváz jelenti, a karosszériaelemeket karbonból készítik.
A motortérbe a Fordtól származó 5,0 literes Coyote V8-as kerül alapesetben szívó formában, 460 lóerős teljesítménnyel, opciós lesz a kompresszoros változat, ami a 663 lóerejével 3,4 másodperces 0-96 km/óra gyorsulásra teszi képessé a Cobra GT Roadstert, a váltó 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 10 fokozatú automata lehet. A több hely mellett modern extrák, légkondicionáló, levehető hardtop és érintőképernyős fejegység is lesz a fedélzeten, amikor 2024-ben megkezdik a sorozatgyártást, az alapár 285 000 font. Az AC Cars reményei szerint gyorsan megszerzi a forgalmazáshoz szükséges papírokat, így az új Cobra GT Roadster könnyen forgalomba helyezhető lesz majd minden nagy piacon.