A cseh Praga cég mindig is több lábon állt, jelenleg gokartokat, sportkocsikat, repülőgépeket gyártanak, a 2. világháború előtt személyautók, teherautók, tankok és motorkerékpárok is voltak a kínálatban – utóbbiak közül az 1928-ban bemutatott BD 500-as volt a legsikeresebb, amely a maga korában tartóssági világrekordot is felállított. Eredetileg mindössze újragyártást terveztek, de aztán rájöttek, hogy a modern anyagok és technológiák használatával igazán különleges gépet is készíthetnek – ez lett a ZS 800-as.
A fejlesztés során nem csak a Bohema sportkocsi, de a szintén a cégcsoporthoz tartozó repülőgépgyár tapasztalatait és leginkább anyagait felhasználták. A Kawasakitól származik a 773 köbcentis, léghűtéses 2 hengeres, amely a 95 évvel ezelőtt bemutatott eredetihez hasonlóan DOHC szelepvezérlésű, teljesítménye 50 lóerő, nyomatéka 65 Nm és 5 fokozatú váltón keresztül hajt. Króm-molibdén acélból készítik a vázat, a felniket karbonból, elöl-hátul Öhlins állítható rugóstagokat használnak a felfüggesztésben, elöl-hátul hidraulikus működtetésű dobfékek lassítanak. A száraz tömeg mindössze 142 kg, de folyadékokkal feltöltve is csak 158 kg-ot kell mozgatnia az 50 lóerőnek; a tömegeloszlás 50:50 arányú.
Szóval a retró megjelenéshez igenis modern konstrukció tartozik, ez, és a kézi munka indokolja a 86 000 eurós, azaz 33,3 millió Ft-os vételárat. A Praga mindössze 28 darab ZS 800-ast épít, az első példányokat 2023 nyarán kapják meg vásárlóik.