A dűnék királya
A 2023-as modellévre felfrissült a KTM csúcs túraendurója, a terepes használatra optimalizált 1290 Super Adventure R. Az újdonság legfőbb ismertetőjegye, hogy az idomok esetében már a fehér a domináns szín, amihez remekül passzolnak a narancsos és kék betétek. A másik fontos változás, hogy a 7 colos központi kijelző funkciói között immáron turn-by-turn rendszer is szerepel, vagyis a vezető a műszeregységről olvashatja le az egyszerűsített navigációs utasításokat. A modell hajtásáról továbbra is az LC8-as jelű, 1301 cm3-es, 160 lóerős V2-es blokk felel. Az elöl 21, hátul 18 colos, fűzött küllős alumínium kerekekre Bridgestone AX41-es abroncsokat húznak. Az újdonság már hazánkban is rendelhető, az alapár 8 212 100 Ft.
Találkoztunk már?
A 2009 óta létező, spanyol Wottan márka újdonsága a Rebbe 125-ös motorkerékpár, amely első ránézésre is megtévesztően hasonlít a Husqvarna Svartpilen 125-ösre. A retró stílusban megrajzolt, scrambleres beütésű gépet kedvező ára (2950 euró) és az online értékesítés is figyelemfelkeltővé teszi.
Dicsőségtáblák
A BMW egykori vezető tervezője, Max Friz 1922 decemberében terítette ki a asztalra egy motorkerékpár tervrajzát, amelynek a központi elemét egy 2 hengeres boxer erőforrás jelentette. Ezt követően 1923 szeptemberében megjelent a legendás R 32-es, a BMW történetének első motorkerékpárja. A 100 éves jubileum apropóján az R 32-est idézik meg az R nineT-ből és az R 18-asból is piacra kerülő, 100 Years különkiadással. Az 1923 példányos széria keretében készülő boxermotoros masinákat fekete fényezés és krómozott felületek érdekes egyvelege jellemzi, illetve nem hiányozhat a tankokról a jellegzetes, dupla fehér csík sem. A hab a tortán a vörösesbarna ülések, az R 18-as cruiser esetében steppelt verziót alkalmaznak.
Korszakos
Carlin Dunne négy alkalommal győzött a Pikes Peak-i versenyen, 2019-ben azonban az utolsó kanyarban bukott és életét vesztette. A nagyszerű amerikai motoros előtt tiszteleg a Bell sisakgyártó a Carlin Dunne replika fejvédővel: a Race Star DLX Flex festése a versenyző 2018-ban használt grafikáját eleveníti fel.
Fifty-fifty
A világ legnagyobb darabszámban létező, motorizált közlekedési eszközére, a Honda Super Cub-ra specializálódott a thaiföldi K-Speed. A műhely eddig több mint 70 egyedi gépet készített a jól ismert alapon, az egyszerűen K-Speed Cub néven kínált jármű mégis párját ritkítja, hiszen az olcsó motorkerékpárból igazi gördülő műalkotást varázsol az új karosszéria, amelyet a 40-es évek versenygépei ihlettek. A 17 colos felniket borító tárcsákat karbonból készítik, így nem meglepő, hogy 3,8 millió Ft-nak megfelelő baht-ot kell fizetni a járgányért. A 110 cm3-es modellből egyelőre 100 darabot építenek, 50 fehér és 50 fekete verzió hagyja majd el a manufaktúrát.
Ellenfél kerestetik
A piac kifejezetten jól fogadta a Yamaha R7-es (képünkön) érkezését, így nem meglepő, hogy a japán szaklapok szerint hamarosan megjelenik a nagytestvér R9-es. Utóbbiban az MT-09-esben, az XSR900-asban és a Tracer 9-esben is szolgálatot teljesítő, 890 cm3-es, 119 lóerős, 3 hengeres dolgozhat, ami azt jelenti, hogy a Yamaha újdonsága légüres, versenytársak nélküli térbe kerülne.
Felfelé araszol
Határozott, 12,9%-os fejlődést tudhat maga mögött a tavalyi motorkerékpár-piac, a 2021-ben regisztrált 4603 darabos mennyiséggel szemben most 5197 kétkerekűt helyeztek forgalomba a hatóságok. 30,21%-os részaránnyal a Honda zárt a márkalista élén – apró érdekesség, hogy a másik 3 japán gyártó (Kawasaki, Suzuki, Yamaha) összeredménye nem éri el az aranyszárnyasok szintjét. A legkeresettebb modell ugyancsak egy Honda, mégpedig a PCX125-ös robogó (képünkön), amelyből 256 darab kapott magyar rendszámot, megelőzve a BMW R 1250 GS túraendurót (205 db) és a Yamaha X-Max 300-as nagyrobogót (137 db). A nyolcadliteres robogó sikere relatív, hiszen a mögötte záró óriás BMW ára többszöröse a japán masináénak…