November vége felé adta közre az első, gyári kémfotókat a BYD az újonnan alapított Yangwang almárka első típusáról, és még a bemutatóra szóló meghívóban is csak a végül U8-as néven bemutatott alvázas terepjáróról volt szó. Aztán meglepetésre rögtön egy lapos szuperautót is prezentáltak U9 néven, igaz, erről a sárga betontorpedóról jelenleg csak annyi ismert, hogy a 4 hajtómotorjának segítségével mindössze 2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.

Természetes, hogy a hatalmas, 5,3 méter hosszú, alvázas terepjáró ennél lassabb – de azért annál se lehet nagyon panaszkodni, hiszen az 1115 lóerős rendszerteljesítményével annak is csak 3 másodpercre van szüksége ehhez a sprinthez. Azért döntöttek a 4 hajtómotoros felépítés mellett, mert azzal extrém terepképességekkel tudták felruházni az U8-ast, hiszen az képes helyben megfordulni, illetve menet közben is tudja nyomatékszabályozással irányítani az autót – például a sávtartó rendszer az egyes kerékfordulatok beállításával és célzott fékezéssel is tudja korrigálni a haladási irányt. Ugyanezeket tudja majd az U9-es is, bár a helyben megfordulást a gumiabroncsok miatt csak laza talajon ajánlják…

A terepjárónál szögletes, brutális a megjelenés, a szuperautónál lágyabb vonalak jellemzik a karosszériát, mindkét esetben különösen látványosak a LED-es lámpák. Az U8-as hátsó ajtaján utazik annak teljes értékű pótkereke – 275/60 R20-as abroncsokat használnak – 8 szögletű borítást kapott, hogy illeszkedjen a szögletes megjelenése.

Egy dologban felülmúlja a szuperautót az U8-as terepjáró, hiszen annak nem csak a hajtását és akkumulátorát látták el vízálló szigeteléssel, de annak a karosszériája is az IP68-as szabványnak megfelelően vízálló, így az csónaktestként lebeg a vízben, az előrehaladásról pedig a villanymotorok által forgatott kerekek gondoskodnak – úszni képes a BYD Yangwang U8-as, de azért nem teljes értékű kétéltűről van szó. Egy hajtómotor 300-326 LE/320-420 Nm teljesítményű lehet, az akkumulátor kimenő teljesítménye miatt „csak” 1115 lóerő a produktum; akkumulátorból különféle technológiákat és kapacitásokat is tud kezelni a rendszer, ami a jövőbeli fejlesztés miatt érdekes, hiszen a BYD kifejezetten a legújabb technológiáit használó almárkaként kezeli a Yangwang-ot, így az U8 és az U9 esetén is mindig a legújabb és legjobb megoldásokat használják majd.