Nemrég Oliver Blume került a Volkswagen konszern vezetői székébe, és hirtelen már nem akkumulátoros-elektromos autókkal akarja elérni a cég a CO2-semleges működést, hanem technológianyitott megoldásokkal, tehát még nem temetik a belső égésű technológiát, hanem annak üzemanyagát akarják megreformálni. De nem mondanak le a villanyautókról sem, hiszen 3 nagy piacon – Kína, Európa és Észak-Amerika – ezeket favorizálják a törvényalkotók, az ID modellcsalád következő tagja lesz a nagy méretű ID.7 szedán, amelyet még álcázva mutatnak meg a Las Vegasi CES kiállításon.
Maga az álcázás trükkös, összesen 40 rétegben vittek fel elektromosan vezető és elektromosan szigetelő festéket és lakkot a karosszériára, az autó 22 részét lehet egyenként vezérelni, azaz elektromos gerjesztés hatására világítani kezdenek a festékben található elektrolumineszcens anyagok. Nagy méretű az ID.7 (hossz 4,94 méter, szélesség 1,86 méter, magasság 1,53 méter), a tengelytávolsága 2,97 méter, így sok hely van akkumulátornak, a legnagyobb hatótávolságú változat egy feltöltéssel nagyjából 700 km-t tud majd megtenni. A beltér újdonsága a 105 colos képátlójú központi érintőképernyő mellett az okos légkondi, amely a légáramlás irányításával a szükséges legkevesebb helyet temperálja, illetve egyszerűen utasítható olyan parancsokkal – világnyelveken, nem magyarul –, mint „Fázik a kezem”, és ebből már tudja az autó, hogy a kormányfűtést kell aktiválni.
A Volkswagen egyébként 2022 végén már át is adta a félmilliomodik MEB-alapú villanyautót a vásárlójának, ezzel a tervezetthez képest 1 évvel hamarabb érték el ezt a mérföldkövet – 2020 szeptemberében indult az ID.3 forgalmazása, miután szoftverproblémák hátráltatták a kiszállítást. Érdekes látni, hogy az okos álcázást bemutató videó elején a szöveg a Los Angelesi Autószalonon való prezentációról (2022. november) szól, miközben magát az autót csak a a Las Vegasi CES-en (2023. január) mutatják meg a nagyközönségnek…