Elsőként a Tonale kapott hármas tagolású LED-es betéttel rendelkező fényszórót, majd ehhez igazodott a Giulia és a Stelvio is a második frissítésük során, és minden egyes alkalommal a sajtóanyagban ott volt az emlékeztető, hogy ezzel az RZ kupéra utalnak. Most pedig itt a bizonyíték, hogy tényleg van rokonság a 30 évvel ezelőtti és a mai fényszórók között, hiszen a Zagato műhely által egyedi megrendelésre megépített Giulia SWB kupét egy RZ-vel közösen is lefényképezték.
Alapvető eltérés, hogy amíg az RZ egy szögletes, zömök autó volt, addig a Giulia SWB Zagato arányaiban és vonalvezetésében inkább a Montreal kupét idézi, bár a tengelytávolság megkurtítása miatt a hátsó rész már nem lett olyan kecses és karcsú. Teljes egészében a Zagato műhely végezte a tervezést és a kivitelezést, persze Alejandro Mesonero, az Alfa Romeo vezető formatervezője és csapata támogatta a munkát, hiszen az egész projekt onnan indult, hogy az Alfa Romeo és a Zagato 100 éves együttműködésének megemlékezésén, 2021-ben felmerült egy autó építésének az ötlete. Erről tudomást szerzett egy német gyűjtő, akinek számos klasszikus Alfa Romeo és Zagato modell is van a tulajdonában, és finanszírozta az építést.
A kiindulási alap egyébként egy „normál” Giulia Quadrifoglio volt, azonban a 2,9 literes V6-os biturbót a GTAm specifikációra építették át, tehát 510-ről 541 lóerőre növelték a teljesítményt; azért így jártak el, mert az ügyfél ragaszkodott a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóhoz, a GTAm viszont alapból a 8 fokozatú automatikus váltót kapja. A teljesítményen kívül más műszaki adatot nem közöltek az Alfa Romeo Giulia SWB Zagato-ról, tehát nem tudjuk, hogy milyne nehéz a karbon karosszériával burkolt Giorgio alapra felépített kupé.