A Corolla köszöni szépen jól van, a ferdehátú, limuzin és kombi változatban is elérhető típus népszerűsége töretlen, a Toyotánál mégis úgy gondolták, hogy itt az ideje egy divatos SUV-vel bővíteni a modellcsaládot. Merthogy a 4360 mm-es C-HR és a 4600 mm-es RAV4-es közötti mérettartományba pont illene még egy típus. Bár ez alapján úgy tűnhet, hogy a Toyota csak egy kis lyukat foltoz be a 4460 mm-es jövevénnyel, az előrejelzések szerint igazi húzómodell válhat a Corolla Crossból. Az importőr úgy kalkulál, hogy jövőre 1400 darabot értékesíthetnek, amivel a Corolla-família legnépszerűbb tagja lehet. Ebben az is szerepet játszik, hogy a Corolla kombira jelenleg nagyon sokat, 12-14 hónapot kell várni, a Crossnál viszont jelenleg csak 6-8 hónap a kiszállítási idő.
Ami a formát illeti, a Toyota inkább az óvatosságra törekedett. Mivel a C-HR képében van egy bevállalós típus, teljesen érthető, hogy az eggyel nagyobb modellnél visszafogott, könnyen befogadható dizájn volt a cél. Itt nincs kupészerű hátsó, a kombikat idéző farkialakítással egyértelműen arra utalnak, hogy családi autók közötti versenyben is helyt kell állnia. A 2640 mm-es tengelytávolság ugyan azonos a C-HR-ével, a Corolla Cross jóval tágasabb belül, főleg a hátsó sorban érezni a különbséget. A nagy ablakfelületek miatt kifejezetten világos a belső, az egyetlen, ami szokatlan, hogy az első sorban az üléspozíció mennyire magas, 185-190 centis sofőröknek ideálisabb lenne, ha lejjebb engedhetnék az ülést.
Bár a Corolla Cross az első Toyota, amelyben az új, 12,3 colos digitális műszeregységgel találkozhatunk, le sem tagadhatná a modell, hogy melyik gyártó terméke. Jól összerakott, korrekt belsőről van szó, de minden részlet ismerős valahonnan – ha már új típusról beszélünk, nem ártana némi egyediség. A kiálló központi kijelzőhöz valamiért nagyon ragaszkodik a Toyota, pedig nem különösebben elegáns megoldás. Az persze tény, hogy struktúrája magától értetődő, felülnézeti kameraképe éles, és vezeték nélkül is támogatja az Apple CarPlay használatát.
Mivel a Corolla Cross piaci bevezetése megelőzi a frissített Corolláét, a szabadidő-autó kapja meg Európában elsőként az 5. generációs hibridhajtást Legyen szó a 2023-ban érkező 1,8-as vagy a már most is rendelhető, 2,0 literes szívó benzinmotort használó verziókról, az öntöltő hajtásláncban kis túlzással minden új. A lítium-ion akkumulátor kisebb, könnyebb és nagyobb kapacitású, emellett optimalizálták a hűtésrendszert és egy teljesen új vezérlőrendszer hangolja össze az egységek működését. Mindebből az a leginkább szembeötlő, hogy a Corolla Cross azon kevés autó közé tartozik, amely a gyakorlatban, mindenféle spórolás nélkül tudja hozni a WLTP-átlagot. A próbára fogott 2,0 literes, virtuális 4×4-es hajtású kivitellel a tesztkörön még az 5,3 literes gyári adatnál is pár decivel szerényebb értéket regisztráltunk. A 197 lóerős topverziónál érezhető a Toyota azon törekvése, hogy a gázadás és a gyorsulás mértékét lekövesse a motor hangja is, vagyis nincs meg benne a hibridekre jellemző „nyúlósság”, magas fordulaton azonban nem szép a 2,0 literes hangja. Családi autóhoz hűen a futómű és a kormányzás nem képvisel végleteket, a rugózás terén egyértelműen az arany középúton jár, komfortja és úttartása is a jobbak közé sorolja.
Természetesen el is várható ez a szint, hiszen a novembertől kapható újdonság a 2,0 literes motorral legkevesebb 14,05 millió Ft-ot kóstál. A gazdag alapfelszereltség (teljeskörű vezetéstámogató rendszer, bi-LED fényszórók, felhőalapú frissítések), a japán gyártás és a problémamentesnek ígérkező technika miatt biztosra vehető, hogy a Toyotának nem kell majd lasszóval fogni a vásárlókat.