Az Mk II-es változattal lett világverő a Ford GT40-es még 1966-ban, aztán 1967-re megépítették a Mk IV-est, amely teljesen új konstrukció volt. A legújabb anyagokat és eljárásokat használták fel a ragasztással összeállított alumínium térvázhoz, csökkentették a 23 centivel megnyújtott karosszéria légellenállást, a 7 literes V8-as motor pedig olyan erős lett, hogy a váltónak külön hűtőkört kellett készíteni. Erre az autóra emlékeznek a Ford GT Mk IV-essel, amelyet csak versenypályán lehet használni.
Ennél csak a karosszériaváz maradt változatlan, egyébként teljesen újak a külső borítólemezek, új a felfüggesztés, amelynél hátrébb tolták a hátsó tengelyt, az EcoBoost V6-os teljesítményét 800 lóerő fölé növelik (nincsenek katalizátorok vagy egyéb teljesítményt visszafogó eszközök), és versenyautó-váltót használnak. A felfüggesztésben egyébként a gyártó Multimatic által kifejlesztett speciális lengéscsillapítókat használják. Már lehet rendelni a Ford GT Mk IV-est, pedig a vételár még nem ismert – annyit mondanak, adók nélkül 1,7 millió dollár körüli összeg lesz –, a 67 példány vásárlóját 2023 első negyedévében választják ki a jelentkezők közül, és az első szerencsések már a nyáron átvehetik majd autójukat.