Műszakilag a GT3-as versenyautók sokkal közelebb vannak a kiindulási alapot jelentő utcai versenyautóhoz – a megfelelő biztonsági felszerelések megléte esetén felrendszámozhatóak, és akár közúton használhatóak is –, mint a GT2-es kategóriában lévő autók, amelyek már csak versenypályán használhatóak. Ilyen a most bemutatott Mercedes-AMG GT2-es, amelynél a 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye akár 707 LE/800 Nm lehet – a bajnokságokban érvényben lévő Balace of Performance szabályozás miatt ennél gyengébb is lehet az autó –, ami egy kicsit elmarad az utcai Black Series tudásától.
Különösen nagy méretű szellőzőnyílások kerülnek a kocsi orrára, mert ettől jobban működnek a légterelők, és ezek javítják az új, nagyméretű hátsó szárny teljesítményét a légáramlás irányításával. A hátsó tengelyre 6 fokozatú, magnéziumházas szekvenciális váltót építenek, amelyek a kormány mögötti fülekkel lehet vezérelni, a felnik központi kerékanyásak, így gyorsabb a cseréljük versenykörülmények között. A biztonsági felszerelések megegyeznek a GT3 és GT4-es versenyautóban használtakkal, a 120 literes versenytank karbonból készül.