A tüzelőanyagcella az egyik módja a hidrogén, mint üzemanyag felhasználásának, a másik annak közvetlen elégetése a motorban. A Toyota a versenysportban teszteli utóbbi hajtását egy GR Corolla karosszériában, mostantól pedig a Corolla Cross-ban is megtalálható ez a technika, kifejezetten a közúti forgalomban tesztelés céljából építették meg a közel 300 lóerős teljesítményű, 1,6 literes 3 hengeres turbómotorral szerelt Corolla Cross H2-t.
Nem véletlen, hogy most kezdik a tesztelést, a japán téli időjárásban szeretnék vizsgálni a jármű működését, ami a motorsporthoz hasonlóan extrém környezetnek számít. Utóbbival kapcsolatban kedvezőek a tapasztalatok, egy szezon alatt sikerült 24%-kal növelni a motorteljesítményt és 33%-kal a nyomatékot verseny-körülmények között, így a GR Corolla H2 tudása már azon a szinten van, mint a benzines versenyautónak. Ehhez jön még, hogy nagyjából 30%-kal sikerült megnövelni az egy feltöltéssel megtehető hatótávolságot, és a tankolási időt is sikerült a kezdeti 5 percről másfél percre csökkenteni. Most következik pedig a közúti tesztelés hideg időjárási körülmények között, itt már nem annyira a teljesítmény fokozása, hanem az üzembiztonság növelése a cél.