Úgy tűnik a klasszikus Defender halála nagyon nehezen begyógyuló sebhelyet jelent Nagy-Britannia számára, gyógyírként ott van például az Ineos, amely annak a szellemi utódát akarta megépíteni a Grenadier-vel, de a Fering is jól áll a Pioneer fejlesztéssel, a Munro pedig el is készült az Mk1-es terepjárójával. Két év alatt sikerült az akkumulátoros-elektromos hajtást beleépíteni a teljes egészében galvanizált, a megszokott 1,5 mm helyett 5 mm vastag lemezekből szerkesztett acél térvázra épülő, alumínium karosszériaelemekkel rendelkező speciális terepjáróba.
A végleges specifikáció szerint 2 hajtómotor (300 vagy 381 LE, a nyomaték mindkét esetben 700 Nm) és 2 akkumulátor (61 kWh vagy 82 kWh) közül választhat az ügyfél, a maximális hatótávolság 306 km, de a Munro K1-esnél ez mellékes adat, fontosabb, hogy egy feltöltéssel 16 üzemórát tud dolgozni kemény terepen is. Alapáron 7 kW-os a fedélzeti töltő, opciós a 22 kW-os, villámtöltésre is van lehetőség – ennek a teljesítményét nem közölték, csak azt, hogy 30 perc alatt éri el a 80%-os töltöttséget ilyenkor az akkumulátor. A 381 lóerős változat 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, a csúcssebesség minden esetben elektronikusan korlátozott 129 km/óra (80 mérföld/óra).
Alacsony fordulaton (5-8000/perc) dolgozó 40 kg-os hajtómotort választottak, mert annak finomabb szabályozása (terepjárás) könnyebben megoldható, és a féknyomatéka is magasabb, ami azért fontos, mert szándékosan használnak nem szellőztetett tárcsákat, mert azok terepen csak telemennek kosszal. A villanymotor klasszikus, terepfokozattal rendelkező összkerékhajtási rendszerbe hajt be, mert kemény terepen így könnyebb elérni, hogy minden tengelyen ugyanannyi hajtónyomaték jelenik meg. A hasmagasság 48 centi (!), a gázlómélység 80 centi, az első terepszög 84°, a hátsó terepszög 51°, a rámpaszög pedig 148°. A Munro Mk1-es 1 tonnás terhelhetőséggel bír, és 3,5 tonnás fékezett utánfutót húzhat, a platóra felfér egy Euro-raklap.
Kényelmi felszerelések helyett az utasok egy „nyeregtáskát” kapnak, amiben a személyes dolgaikat tárolhatják, miközben dolgoznak a járművel, a kezelés kialakításánál az egyujjas-kesztyű elvet követték. Extraként lehet kérni hagyományos háztartási konnektort is, amivel például mikrohullámú sütőt vagy vízmelegítőt (teafőzés) lehet üzemeltetni, így a mezőn is meleg ételt-italt fogyaszthat a Munro sofőrje-utasa, van 2 indukciós telefontöltő, azért dupla-DIN méretű rádióhelyet alakítottak ki a műszerfalon, mert sok esetben nem autórádió, hanem a munkához szükséges CB-rádió kerül majd ide a gyár számítása szerint. Jövőre 50 autót akarnak összeszerelni a meglévő bázisukon, majd 2024-ben átköltöznek a Glasgow mellett épülő új gyárba, ahol már évi 250 autóval kezdenek, és ha minden jól megy, 2027-re érik el az évi 2500 autós mennyiséget.