Nem tűntek még el a hagyományos kapcsolók a műszerfalról, ami jó dolog. Fotó: Stefler Balázs és Lővei Gergely

Mintha előre látták volna a szabadidő-autó jövőt a kilencvenes évek elején a Volkswagen formatervezői, hiszen a Golf III-as sportos változatainak olyan fekete szoknyát és kerékjárat-burkolatokat adtak, amelyek manapság a magas építésű modellekhez járnak – ha ebből indulunk ki, nem ördögtől való dolog a T-Roc forró változata, hanem a 3 évtizeddel ezelőtti jóslat beteljesülése.

Minden egyes forintot megér az Akrapovic kipufogó, amely nagyban megdobja az élvezeti értéket

A mai Golf R-hez képest helyzeti hátrányból indul a T-Roc R, hiszen alapból 30 kg-mal nehezebb és 20 lóerővel gyengébb a motorja, és nagyjából 500 000 Ft-tal drágább, de azért nem lehet panaszkodni a tudásra. Nem érezni a magasabb építés hátrányát, közúton a sávhatárok és az úthibák határozzák meg a sebességet, és a jó tapadású, pontos kormányzású szabadidő-autóval jól lehet kanyarodni. Ha már egyszer összekapta magát, gyorsan és finoman kapcsol a váltó, egyedül akkor kell várni pár pillanatot, ha épp kényelmes gurulás után akarunk megindulni, például előzésnél, mert szereti elejteni a fordulatot az elektronika. A manuális beavatkozás másik lényege a motorfékhatás lenne, de sajnos ilyesmire nem számíthatunk a 2,0 literes turbómotortól, igaz, nem lehet panaszkodni az R-fékrendszer tudására.

Jól tartják a testet a kényelmes első ülések. Átlagos magasságú sofőr mögött még épp el lehet férni, egyébként szűk a második sor

A 7 fokozatú DSG váltó és az összkerékhajtás jóvoltából a 4,9 másodperces 0-100 km/óra sprint is könnyen reprodukálható, tehát akár városban, egy-egy tempós indulással is lehet szédíteni az utasokat. A hátsó megjelenést uraló, 4 hatalmas méretű csőben végződő Akrapovic-kipufogó (1 746 250 Ft) fontos része az előadásnak, hiszen gázállástól függően üvöltéssel vagy morgással és durrogással pótolja a hiányzó motorhangot, persze csak megfelelő üzemmódban, hiszen manapság már a jószomszédi viszonyra is figyelnie kell egy politikailag korrekt autónak – már ha lehet ilyennek nevezni egy elborult, 300 lóerős kompakt szabadidő-autót.

TETSZETT
• vezethetőség
• erős motor
• kipufogóhang
NEM TETSZETT
• szűk második sor

ÖSSZEGZÉS
Elektrifikáció híján meg vannak számlálva a napjai a VW forró szabadidő-autójának, kár, a terelgetése sokkal nagyobb élmény, mint az utódnak szánt ID.5 GTX-é. Nem csak a motor- és a kipufogóhang miatt, de egyszerűen futóműben, tapadásban sokkal többet tud a 300 lóerős T-Roc R. Persze ott van a Golf R, ami mindent egy kicsit jobban, kicsit olcsóbban tud…

Volkswagen T-Roc R
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 221 kW (300 LE)
4200/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc
Hossz./szél./mag.: 4326/1819/1559 mm
Tengelytáv: 2594 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/
teherbírás: 1568/492 kg
Csomagtér: 392-1237 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás
(WLTP): 8,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 194 g/km
A modell alapára: 9 397 990 Ft (T-Roc 1.0 TSI, 110 LE, 600 000 Ft árkedvezménnyel)
A tesztelt verzió ára: 17 957 811 Ft (899 999 Ft-os árkedvezménnyel)