A Roush cég által kezelésbe vett V8-as Ford blokkal született újjá a DeTomaso márka, amely idő közben a Nürburgring közelében épített magának gyártócsarnokot és technológiai partnerként szerződést kötött azzal a Capricorn nevű céggel is, aki a Porschét segítette annak LMP-sikereihez. A tervek szerint halad a P72-es gyártásának előkészítése, jövőre adják át az első példányokat a megrendelőknek, és most bemutatták a P72-es karbon vázát használó P900-ast.
Ennél hatalmas szárnyakkal vadították meg a retrós megjelenést, az igazi újdonságot a saját fejlesztésű, 6,2 literes lökettérfogatú V12-es szívómotor jelenti majd – ha elkészül. Csúszásban van a projekt, mert menet közben jött be a képbe a megújuló üzemanyag használatának lehetősége, és amiatt még kell egy kicsit csiszolni 220 kg tömegű, 12 300/perc leszabályozási fordulattal rendelkező 900 lóerős erőforráson – magasabb a leszabályozási fordulat, mint a Gordon Murray Cosworth-blokkjánál. Akik nem akarnak 2024-ig várni a P900-asuk leszállításával, azoknak kárpótlásul a Judd cég által gyártott 3,0 literes szívó V10-essel kárpótolják – ez a Benetton B197 versenyautóban használt erőforrásnak a közeli rokona – a becslések szerint 700 lóerő körül lehet a teljesítménye.
A DeTomaso P900-as nem lesz alkalmas a közúti forgalomra – akkor nem tudnák tartani a 900 kg-os saját tömeget –, cserébe külön bajnokságot szerveznek számukra, ahol a tulajdonosok a világ különböző versenypályáin mérhetik majd össze vezetési tudásukat, miközben a műszaki támogatást a DeTomaso mérnökei biztosítják. A 72 darab P72-es mellett 18 darab P900-ast készítenek, a vételár 3 millió dollár adók nélkül.