Noha nem is olyan rég szélesebb karosszériát és független első felfüggesztést kapott, a Mercedes-Benz G-osztály a stuttgarti márka kínálatán belül kövületnek számít az alvázas felépítésével. Hamarosan azonban pontosan ebből kovácsolnak majd előnyt, hiszen gyakorlatilag változatlan külső és alváz mellett tudják elhelyezni a villanyautó-változat akkumulátorait a padló alatt és várhatóan a motortérben is – az álcázott autókat ugyan meghívott újságírók már kipróbálhatták, de például az orrba nem lehetett benézni.
Tanulmányként már láthattuk az EQG-t, most már azt is tudjuk, hogy 2024-ben fogják megkezdeni a sorozatgyártást, tehát a rajongók nyugodtak lehetnek, a kocka velünk marad az elektromos korban is. A mérnökök a maguk részéről minden megtesznek azért, hogy az ügyfelek ne lemondásként, hanem többletként éljék meg a változást – a kipufogóhang, pláne hogy a hátsó ajtó alatt vezetik ki a csöveket azért hiányozni fog –, ezért egyedi hajtást készítenek a terepjárónak.
Donuts-on-demand.@MercedesBenz's upcoming EQG gets four electric motors and a 'G-Turn' function that sees it spin on the spot.
Steering wheel paddles let the driver decide if it turns left or right as the throttle is planted.
First prototype ride for me. Shaken and stirred. pic.twitter.com/GjoUv8XTQ1
— Greg Kable (@GregKable) November 21, 2022
Mind a 4 kerék saját hajtómotort kap, amelyek egyenkénti vezérlésével az is megoldható, hogy – laza talajon – helyben meg tudjon fordulni az EQG, a finomabb nyomatékszabályozás jóvoltából könnyebb lesz az autó és a sofőr dolga is. Mármint abban a ritka esetben, ha nem városban használja majd a tulajdonos az autót, hanem annak valódi terepén: terepen.
A műszaki tartalomról nem sokat mondtak, 500 km-t meghaladó hatótávolságot remélnek, és a vontatási teljesítményen kívül minden tekintetben felül illetve alulmúlja a belső égésű motorral szerelt változatot a villanymotoros – igaz, azt már nem fejtették ki, hogy itt a 400 d-re vagy a 63 AMG-re gondolnak-e.