Múlt héten volt az első hivatalos megerősítése annak, hogy a megszokott terepen kívül is találkozunk majd a jövőben Porsche 911-esekkel, és akkor még úgy lehetett tudni, hogy az egykori tereprali-versenyautó nyomán a Safari nevet hozzák vissza. Nos, csak majdnem sikerült eltalálni a nevet, hiszen nem az autó, hanem annak leghíresebb versenyének a nevét, tehát a Dakar jelölést kapja majd az emelt hasmagasságú 911-es.
Minderről a Los Angelesi Autószalonon esedékes bemutató előtt közreadott, a prototípusokat kifejezetten látványos élethelyzetekben mutató gyári kémfotók kapcsán árulták el. A műszaki részletek még titkosak, annyit mondanak, hogy állítható lesz a hasmagasság, és hogy a blokkolásgátlót és menetstabilizálót felkészítették a laza talajon fékezésre is, de még nem nyilvános, hogy melyik turbómotorral szerelik a 911 Dakar-t.
A prototípusokkal egyébként 500 000 km-t tettek meg, ebből mindössze 10 000 km volt kemény terep – ez is nagyobb részarány, mint amennyit a valóságban aszfalttól távol tölt majd az autó… –, Dubai és Marokkó sivatagjaiban 50 méter magas homokdűnékre is felhajtottak vele 45°C-os külső hőmérséklet mellett, de a svéd Arjeplog környékén is csapattak a befagyott tavakon kialakított pályákon. A Nürburgring mellett a Dakar-csapatok tesztelésére szolgáló dél-franciaországi Château de Lastours tesztközpontban is tesztelték az autókat – a Porsche állítása szerint teljes sikerrel.