Nem tudta megvárni az Audi a Volkswagen konszern villanyautó-alapjának elkészültét, és 2018-ban piacra dobták a Q5-ös szabadidő-autó padlóján kifejlesztett e-tron nevű villanyautót. Ez most szó szerint felfrissítették, hiszen a Q8 e-tron név alapján már egy kategóriával feljebb pozicionálják a típust, amely így a továbbra is a kínálatban maradó belső égésű motorral szerelt Q8 testvérmodellje lett. Még több digitális szolgáltatást nyújt az utasoknak a fedélzeti rendszer, amelyet 2 érintőképernyő és világnyelveken hang segítségével lehet vezérelni, a széria légrugózással 76 mm-es tartományban állítható a karosszéria magassága, opciós a mátrix-LED fényszóró.
Legjobban az orr alakult át, ahol megkapta az Audi márka villanyautóinak formajegyének számító külön betétben elhelyezett hűtőrácsot – a körítés fekete, alumínium vagy karosszériaszínű is lehet –, újdonság, hogy felülről megvilágítják a négy karikás márkajelzést, ami immár a vezetőtámogató rendszerek érzékelőit rejtő panel; a 40 különféle rendszer 5 radar, 5 kamera és 12 ultrahangos érzékelő jeleire támaszkodik. A B oszlopon olvashatja a használó, hogy pontosan milyen modellváltozatba készül beszállni. Az SQ8 e-tron 2 mm-rel alacsonyabb és 39 mm-rel szélesebb a Q8 e-tronnál, közös a kombinál 569, a Sportback nevű kupé karosszériánál 528 literes csomagtér, illetve az első fedél alatt lévő 62 literes csomagtér, ami tökéletes a töltőkábel hurcolásához.
Eddig is a bal első sárvédő rejtette az elektromos töltő-csatlakozót, ez a jövőben is így marad, de mostantól kezdve felár ellenében lehet kérni egy második elektromos töltő-csatlakozót a jobb első sárvédőbe is (jobbkormányos piacokon vice-versa). Egyszerre csak egy használható az autó töltésére, ezzel próbálják kompenzálni azt, hogy nem az autó orrán, középen van a csatlakozó, azaz eddig trükközni kellett például az út jobb szélén lévő töltőpontoknál, mostantól kezdve ez kiváltható – de csak ha az előrelátó vásárló kifizette a második töltőcsatlakozó felárát…
Csak összkerékhajtással adják az autót, az 50 e-tron jelzésű 340 LE/664 Nm rendszerteljesítményt kínál, ehhez bruttó 95, nettó 89 kWh kapacitású akkumulátort párosítanak, ami 491-505 km-es hatótávolságot biztosít; 150 kW-os villámtöltés fogadására van lehetőség. Az 55 e-tron esetén már 408 LE/664 Nm a rendszerteljesítmény, itt már a nagyobb akkumulátort adják, ami 114 kWh bruttó, 106 kWh nettó kapacitású, és 582-600 km-es elektromos hatótávolságot biztosít; 170 kW-os lehet a villámtöltés. Az SQ8 e-tron marad a 3 hajtómotoros rendszer mellett, aminek 503 LE/973 Nm a rendszerteljesítménye, a nagyobb akkumulátorral 494-513 km a hatótávolság. A fedélzeti töltő minden esetben 11 kW teljesítményű, opciós a 22 kW-os egység. A Q8/SQ8 e-tron érkezésével együtt új fizetési rendszert vezet be az Audi, ami automatikus (kábel csatlakoztatása) azonosítással könnyíti meg a folyamatot.
Európában az és az USA-ban karbonsemleges minősítéssel árulják a Q8/SQ8 e-tront, amelynek a gyártásához újrahasznosított anyagokat is felhasználnak, például a zajszigeteléshez, a díszbetéthez, a műbőr kárpitokhoz, műanyagburkolatokhoz. November közepétől fogadják a megrendeléseket az Audi márkakereskedésekben, az első példányokat a nagyobb európai piacokon 2023 februárjában adják át, az indulóár Németországban (Q8 50 e-tron) 74 400 euró.