A 11 versenyből álló 1972-es szezonban a fiatal brazil autóversenyző, Emerson Fittipaldi 5 győzelmet szerzett, ezzel az egyéni és a Lotus számára a konstruktőri VB-címet is bebiztosította. Most, 50 évvel később a brit gyártó azzal emlékezik meg erről a jeles eseményről, hogy 8 darab Evija Fittipaldi-t épít.
Az év elején életre hívott, egyedi ügyféligények kielégítésével foglalkozó Lotus Advanced Performance csapat készíti az autókat, és már elkéstek azok, akik szeretnének magukénak tudni egyet, hiszen az összeset előre értékesítették. Az autók átadására majd 2023 elején kerítenek sort, de addig is a vásárlók és családtagjaik számára megtartották az autó ünnepélyes bemutatóját, ahol természetesen jelen volt a névadó/ünnepelt Emerson Fittipaldi is.
Szerencsés véletlen, hogy a Lotus márka szponzorának, a John Player Special-nek ikonikus fekete-arany megjelenése is pontosan 50 évvel ezelőtt debütált a díjnyertes Type 72 versenyautón, így magától értetődően az Evija Fittipaldi is ezt a külsőt kapja. Ezt olyan finomságokkal egészítik ki, mint a versenyautó karbon tetőben megjelenő, kézzel arany festékkel kiemelt felülnézete, kézzel öltik fel a műszerfalra a bajnok aláírását arany cérnával.
Az aktív hátsó szárnyon az 5 megnyert nagydíj logóját és a világbajnoki címek emblémáját helyezik el, a B oszlopon látható a 8-as rajtszám, egyedi az autó orrán elhelyezett márkajelzés, amely karbon és valódi arany segítségével jeleníti meg a legendás színeket. Az eredeti autó is megtalálható az Evija belsejében, a központi kezelőszerv forgókapcsolóját az egyik Lotus Type 72-es versenyautóból kiszerelt alumínium-alkatrész beolvasztásával és újraöntésével készítik.
A Lotus Evija Fittipaldi megépítésében segített a Classic Team Lotus, a Chapman család tulajdonában lévő, a klasszikus versenyautókat üzemeltető vállalkozás – ennek főhadiszállása Hethel-ben található, a Lotus autógyár főbejáratával átellenben –, ennek a létesítményében tartották a gálavacsorát. Nem nyúlnak a villanymotoros Evija technikájához, amely 2039 lóerős teljesítményével a világ legerősebb sorozatgyártású autója, és 9 másodperc alatt gyorsul 300 km/órás (!) tempóra.