Már az Alpine is komolyan dolgozik az elektromos átálláson, még ha a legutóbbi autójuk az eddigi legradikálisabb, benzinmotoros termékük, de már tanulmányozták a típus elektromos változatát, most pedig egy tüzelőanyagcellás hajtást csomagoltak szuperautó köntösbe. A számítások alapján arra jutottak a mérnökök, hogy az akkumulátornál kedvezőbb (könnyebb) a tüzelőanyagcella, így ideális az olyan szuperautók számára, amit az Alpineglow, azaz alpesi fény nevű tanulmány mintáz.
A jármű gerincét egy monoposto versenyautó váza adja, nem véletlen, hiszen a Formula-1 szerepvállalás kapcsán bőven van tapasztalata ezzel a mérnököknek. Az Alpineglow megépítéséhez még az LMP1-es tapasztalatokra is hagyatkoztak. A sofőr mellett kétoldalt helyezték el a hidrogéntartályokat, az 5×2 méteres alapterületen (a magasság 1 m) bőven maradt hely a trükkös aerodinamikának.
A versenyautókban használthoz hasonlatos kormányon külön kapcsolókkal lehet a főbb beállításokat (fékenergia-visszatermelés, kipörgésgátló) állítani, van Előzés gomb is, amivel rövid ideig extra teljesítmény áll a vezető rendelkezésére. Persze mivel pusztán a fejlődési irányt mutató tanulmányról van szó, a műszaki részletek kitalálására nem is fordítottak energiát, így se a hajtómotorról, se a menetteljesítményekről nincsenek adatok.
Annyiból rendhagyó lett a megjelenés, hogy a névadó vörös fény az autó elején világít, a fehér fény meg hátul; ha láthatóak a hátsó fények, épp az áramtermelés során keletkező gőzt eregeti kifelé az Alpineglow. A karosszériához újrahasznosított karbont, átlátszó műanyagokat is felhasználtak. Egyelőre nincs esély arra, hogy az Alpine kínálatát egy, hasonló szuperautó gazdagítsa, jelen állás szerint egy kis méretű sportos személyautó (R5 Alpine), egy középkategóriás szabadidő-autó és az A110-es utóda alkotja majd a villany-korszakban újjászülető Alpine márka kínálatát.