Ugyanazt a padlólemezt használja a most bemutatott Polestar 3-as szabadidő-autó, mint a hamarosan debütáló Volvo EXC90-es, előbbit egy kicsit feljebb pozicionálják a piacon, ezért kupésan szabott karosszériát és alapáron 2 hajtómotoros összkerékhajtást is adnak neki a rengeteg kényelmi- és biztonsági extra mellett, úgymint 25 hangszórós Bowers & Wilkins hifi, ajtóbehúzók, fel-a-fejjel kijelző. Az indulóár Európában 89 900 euró, amiért 490 lóerős rendszerteljesítmény és 840 Nm-es nyomatékot adnak, feláras a Performance Pack, amikor ugyanezek a hajtómotorok már 520 lóerőt és 910 Nm-t tudnak.
Az akkumulátor minden esetben 111 kWh kapacitású, alapesetben 610 km-es szabványos hatótávolságot biztosít, a nagyobb teljesítményhez 560 km-es hatótávolság tartozik. A fedélzeti töltő 11 kW-os, egyébként 250 kW-os villámtöltés fogadására képes a rendszer. A hajtás alapesetben far-hangsúlyos, tehát oda irányít több nyomatékot a vezérlőelektronika, itt oldalanként is tudja szabályozni a nyomaték-eloszlást, Eco-módban csak az első kerekek hajtanak az energia-spórolás érdekében. Alapáron adják a légrugózást, amely 2 ezredmásodpercenként képes változtatni a csillapítást a maximális komfort és vezetési élmény elérése érdekében, előre 4 dugattyús nyergeket használó 400 mm-es Brembo féktárcsák kerülnek.
Odafigyeltek a praktikus kialakításra is, a csomagtér 484 literes (ebből 90 liter a padló alatt), ami támladöntés után 1411 literesre bővül, elöl van egy 32 literes tároló a vonószem, szerszámok és a töltőkábel szállítására. Opciós az automatikusan előbújó vonóhorog, ami nem csak kerékpárszállítóhoz jó, hiszen akár 2,2 tonnás utánfutót is húzhat a Polestar 3-as, a megengedett tetőterhelés 100 kg. A kormány mögött 9 colos kijelző tájékoztatja a sofőrt, van fel-a-fejjel kijelző is, a 14,5 colos központi érintőképernyő tartozik az Android operációs rendszert használó, távoli hozzáféréssel frissíthető fedélzeti elektronikához. 5 radar, 5 kamera, 12 ultrahangos érzékelő figyeli az autó környezetét, 2023 tavaszától lesz elérhető az opcionális lézeres letapogató, külön kamerák figyelik a sofőrt (külön a szemeknek és külön a testnek), ezek nem csak a figyelem csökkenésére jeleznek, de állítólag az ittasságot is ki tudják szűrni.
2023 közepén indul a Volvo kínai Changdu-ban található üzemében a sorozatgyártás, az első autók 2023 végén érkeznek meg Európába, 2024 közepén a Volvo észak-amerikai üzemében is megindul a sorozatgyártás a helyi piac számára.