Épp a Renault R5 50 éves jubileumát ünneplik, miközben a mérnökök épp a típus feltámasztásán dolgoznak volt idejük még akkumulátoros-elektromos hajtásúra átalakítani egy eredeti példányt. Most pedig itt az a tanulmány, amely mindenből kap: az R5 Turbo 3E a legendás raliautó megjelenését és egy akkumulátoros-elektromos drift-versenyautó technikáját kapta meg.
Egy padlóra az FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet építettek rá, majd erre karbonból készítettek egy olyan karosszériát, amelyhez az R5 Turbo 2-est vették alapul, épp csak a végletekig fokozták azt. A teljes szélesség 25 cm-rel növekedett úgy, hogy a karosszéria közepe olyan széles, mint az eredeti autónál, lökhárítók helyett az aerodinamikai csomag légterelőit látjuk elöl-hátul. Igaz a pixeles grafikák korszaka a 80-as éveket jellemzi, mégis ezeket választották az első-hátsó LED-es lámpákhoz, a karosszériára fényezett minta a La Fameuse nevű divatháznak köszönhető.
Mindkét hátsó keréknek van külön hajtómotorja, a rendszerteljesítmény 380 lóerő, a rendszernyomaték 700 Nm. Rögtön 2 gyorsulási adatot is közöltek, normál esetben 3,5 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint, míg Drift-mód választásakor ugyanez 3,9 másodpercig tart – arra nem térnek ki a sajtóanyagban, hogy mit is jelent ez a Drift-mód. Az akkumulátor 42 kWh kapacitású és 520 kg a tömege, ehhez még hozzájön az autó 980 kg-ja, így jön össze a 1,5 tonnás saját tömeg. A látványos keresztben autózás érdekében az első kerekek több mint 50°-os szögben képesek elfordulni. A látványos felvételekről gondoskodó felvételek készítéséhez összesen 10 kamera-rögzítési pontot alakítottak ki, például a fényszórófészkekben, a külső tükrök tartóján, no és persze a sofőr is több kamera kereszttüzében foglal helyet.