Ahhoz képest, hogy 6 évig tartott a Pagani Utopia megjelenésének kialakítása, első pillantásra is a manufaktúra típusaként azonosítható az autó, egyedül a közelről észrevehető részleteken látszik az aprólékos munka. A felnik külső, karbonból készített dísztárcsája, a lebegni látszó hátsó lámpák, az első fedél szíjas rögzítése, vagy a cégalapító/tulajdonos Horacio Pagani aláírása a hátsó kerekek előtt – bőven talál magának látnivalót az, aki közelről nézheti a szuperautót.
A belső tér a korábbi típusokhoz képest visszafogott és leginkább bővelkedik a fizikai kapcsolókban – nincs is középső érintőképernyő, a műszeregységben van egy digitális kijelző, amelynek a használatát az ülések között elhelyezett központi kezelőszerv teszi lehetővé. Saját színpadot kapott az igazi újdonság, a 7 fokozatú kézi kapcsolású váltó karját a síkból kiemelkedő konzolon helyezték el, igaz, erről felár ellenében le lehet mondani, hiszen automatizált kapcsolás is elérhető – az Xtrac által készített váltó egy kuplungos, ez is hozzájárul ahhoz, hogy a duplakuplungos váltót használó előd Huayrához képest 70 kg-mal csökkent a saját tömeg.
Nem változott az erőforrás, tehát a Mercedes-AMG szállítja a kézzel összerakott 6,0 literes V12-es biturbót, amelynek jelen esetben 864 lóerő a teljesítménye, az 1100 Nm-es maximális nyomaték a 2800-5900/perces fordulatszám-tartományban tetőzik. A Pagani módosította a szelepvezérlést, így sikerült 6700/percre emelni a leszabályozási fordulatot. A jármű gerincét adó utascellát karbon- és titánszálakkal megerősített műanyagból készítik, a segédkerethez csatlakozó fekvő rugóstagos felfüggesztés kovácsolt alumínium lengőkarokat használ, és a Pagani leírása alapján a versenypályák rázókövein áthajtást is gond nélkül bírja. Az Utopia ára adók nélkül 2,17 millió euró.