Egy évvel a sorozatgyártás 2023 őszére tervezett megindítása előtt a Ford ismertette az E-Transit Custom új tulajdonságait; mármint csak egy részüket, hiszen a raktérről nem tudtunk meg sokat azon kívül, hogy L alakú válaszfal is kérhető lesz, de például a méretekkel még adósak maradtak. Mintha egy haszonjárműnél az nem lenne fontos…
Olyan munkahelyként alkották meg az új belsőt, amelynél felbillenő kormánykerék-karima könnyíti meg a ki- és beszállást, amelynek a futárok örülnek majd, de a kormány karimájának alsó részén lévő tartóval megoldható a laptop rögzítése is, így íróasztalként is hasznosítható a vezetőülés, vagy akár asztalként ebédeléshez. Még arra is gondoltak, hogy a számítógépes munka után egyszerűen csak oldalra teszi a használó a laptopot, az utasoldali légzsák a tetőből robban ki szükség esetén, így nyugodtan lehet pakolásra használni a műszerfal felső részét. A bekapcsolt Fuvarsegéd akkor aktiválódik, amikor a vezető parkolóállásba kapcsol, az E-Transit Custom ekkor automatikusan bekapcsolja a vészvillogót, és bezár minden nyitott ablakot, mihelyt a vezető elhagyja a járművet. Visszatérve a sofőr a kulcs használata nélkül szállhat be és indíthatja el az autót; ezután a vészvillogók kikapcsolnak, és az ablakok visszaállnak korábbi helyzetükbe. Ezzel a funkcióval kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a vészvillogó használatát csak műszaki hiba esetén engedi a KRESZ (és gyermekeket szállító autóbusznak a ki- és beszállás idejére), szóval Magyarországon jogszabályt sért az autó vezetőtámogató rendszere…
5G-s wifi-modul könnyíti meg a számítógép/okostelefon-használatot, és természetesen a Ford Pro távoli hozzáférését és szoftvereit is használhatja az ügyfél. Ebbe beletartozik a vagyonbiztonságot növelő funkció, ami illetéktelen ajtónyitás esetén a kapcsolódó okostelefonra közvetíti a raktér élő videóját. Flották használatát könnyíti a Digitális kulcs, az adott sofőrhöz rendelt kulccsal bármelyik engedélyezett autót tudja használni, a diszpécserek távolról tudják a jogosultságokat beállítani. Az E-Transithoz hasonlóan az új E-Transit Custom is 2,3 kW kimenő teljesítménnyel tud kéziszerszámokat/kütyüket működtetni.
Műszakilag annyiban tér el majd a dízelmotoros testvéreitől az E-Transit Custom, hogy a hátsó tengelyre építik a hajtómotort (ami így független felfüggesztést kap), 2 teljesítményszint közül lehet majd választani: 135 vagy 217 lóerő, mindkettőhöz 415 Nm-es nyomaték társul. Az akkumulátor 74 kWh kapacitású, ugyanazokat a cellákat használja, mint az észak-amerikai F-150 Lightning pickup – az E-Transithoz képest 12%-kal nagyobb az energiasűrűség –, a 11 kW-os fedélzeti töltővel 7 óra 12 perc a töltési idő, villámtöltésre 125 kW teljesítménnyel van lehetőség. A nagyfeszültségű alkatrészekre 8 év/160 000 km garanciát vállalnak. Minden példányhoz 12 hónapos hozzáférést biztosítanak a Blue Oval nevű töltőhálózathoz, amely több mint 300 ezer töltőpontot fed le.
A szabványos hatótávolság 380 km, ennek maximalizálása érdekében beburkolt orr és padló javítja a légellenállást. A normál magasságú változat 2 méternél alacsonyabb, ami megkönnyíti a mélygarázsok használatát, normál és hosszú változat közül lehet majd választani, a rakodómagasságot az elődhöz képest 10 centivel csökkentették. Az 5,8-9 m3 térfogatú raktérhez 1,1 tonnás terhelhetőség tartozik, és 2,0 tonnás vontathatóságot tud az akkumulátoros-elektromos változat. Újdonság az opcionális L alakú válaszfal, amikor a második sorban 2 ülőhely és mellette előrenyúló raktér van