A KTM X-Bow sportkocsi legdurvább közúti változata a most bejelentett GT-XR, amely a korábbi verseny/pályaautó modellekkel gyűjtött tapasztalatokat felhasználva megépített utcai autó. A 2 évvel ezelőtt bemutatott GTX-hez képest átalakult a megjelenés, de megtartották például a rendhagyó, beszálláshoz felnyíló tetőt. A kormánykerék is levehető, hogy a sofőr kényelmesen el tudjon helyezkedni.
A karbon utascellás, acél bukókerettel rendelkező sportkocsi saját tömege 1250 kg – ez a közúti használathoz szükséges felszerelések és némi hangszigetelés eredménye –, és ehhez a Győrben gyártott, 2,5 literes TFSI-t adják. Jelen esetben 500 lóerő (6350/perc) és 581 Nm (5550/perc) a teljesítmény, és 7 fokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut el az erő a hátsó kerekekre, és részlegesen önzáró differenciálművet is adnak. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,4 másodpercig tart, az elérhető csúcs 280 km/óra. A 96 literes benzintank jóvoltából még padlógázon is sokáig tarthat a száguldás, a 9,1 l/100 km-es szabványos fogyasztással a hatótávolság meghaladja az 1000 km-t.
Acél fékeket használnak 8 dugattyús nyergekkel, opciós a karbon-kerámia fékrendszer, a Sachs szállítja a felfüggesztést, extraként központi kerékanyás felnik is elérhetőek. A hétköznapi használatot még az első tengelyre beépített 9 cm-t emelő hidraulikus rendszer is könnyíti. Külső tükrök helyett kamerákat-monitorokat kap a KTM X-Bow GT-XR, amelynek az ára 284 900 euró, és nincs limitálva a darabszám – igaz, a grazi üzemben évi legfeljebb 100 darab X-Bow-t tudnak összeszerelni.