A határozott vonalvezetéssel az első generációkra akarnak utalni a formatervezők a Nissan X-Trail új generációjánál, persze nem olyan dobozforma a megjelenés – miközben a belső elképesztően tágas. Egyszerű extraként választható a 3. üléssor (160 cm-es testmagasságig ajánlják a használatát), a csomagtér mérete 20 literrel bővült az elődhöz képest. Mindez annak köszönhető, hogy a hatótávnövelős elektromos változatnál az első ülések alatt helyezik el a puffer-akkumulátort.
Végül, de nem utolsósorban érkezett meg az autó Európába, Észak-Amerikában már 2020 októberétől forgalmazzák Rogue néven (eleinte 2,5 literes szívómotorral, újabban már ott is az 1,5-ös változó kompressziójú turbómotorral), Japánban 2022 júliusa óta kapható hatótávnövelős elektromos hajtással – ezek kombinációjaként az európai modell elérhető lesz néhány piacon az 1,5-ös turbómotorral (12V-os lágyhibrid rásegítéssel kiegészítve) és az opciós hatótávnövelős villanymotoros hajtással. Összkerékhajtás csak utóbbihoz lesz elérhető, az e-4ORCE rendszer nem csak jobb tapadást nyújt, de finomabb haladást is lehetővé tesz a hajtómotorok finom szabályozásával.
Alapesetben az 1,5-ös, változó kompressziójú turbómotor 163 LE/300 Nm teljesítményű változata hajtja az első kerekeket Xtronic fokozatmentes automatikus váltón keresztül, az e-POWER hajtásnál 204 LE/330 Nm teljesítményű hajtómotor kerül előre, a belső égésű motor csak generátort hajt, az e-4ORCE összkerékhajtásnál 213 LE a rendszerteljesítmény, az első hajtómotor 330 Nm, a hátsó 195 Nm leadására képes. Az elektromos változatoknál elérhető az E-Pedal rendszer továbbfejlesztett változata, az egypedálos vezetés itt csak kúszásig lassítást jelent, de a pedálról lelépve itt is 0,2 G-s lassulást a reakció (természetesen a féklámpák felvillannak már ekkora mértékű lassulásnál).
Javított minőségérzetet ígérnek a belsőnek, nem csak a megjelenést, de az anyaghasználatot is fejlesztették, és igyekeztek a lehető legegyértelműbbé tenni a kezelést. Sok tárolóhelyet alakítottak ki, a hátsó ajtók majdnem derékszögben tárulnak fel, hogy ezzel is megkönnyítsék a gyermekülés behelyezését, a 60:40 arányban osztott középső üléssor sínen tologatható. A második sorban is van klímavezérlés, USB-töltési lehetőség és az ajtóból előhúzható árnyékoló-függöny. A kormány mögött egy 12,3 colos monitor tájékoztatja a vezetőt, a középső érintőképernyő is 12,3 colos képátlójú, ezenkívül elérhető fel-a-fejjel kijelző is, a fejegység Google és Amazon segéd futtatására is alkalmas. A ProPilot vezetőtámogató rendszer-csomagot hozzákötötték a navigációhoz, így az autó magától tudja a felismert/adatbázisban szereplő sebességhatárhoz igazítani a tempomatot, illetve éles kanyarhoz közeledve is a biztonságos sebességre lassít az új Nissan X-Trail.