Miután sikerült elindítani a Porsche márka számára teljesen új határokat feszegető Cayenne sorozatgyártását, a mérnökök máris elkezdtek gondolkodni a kínálat bővítésén. Felmerült egy szabadidő-kupé megépítése, de 20 centivel nyújtott, 3 üléssorral rendelkező változatról is szó volt, mégis a legabszurdabbnak tűnő kabrióval foglalkoztak a legtöbbet, még a prototípust is megépítették – nem teljesen működőképes autóról van szó, hanem olyan életnagyságú autóról, amelynek minden funkciója működik.
Teljesen működőképes az autó, de miután levágták a tetőt egy ötajtós kombiról és ráépítették a kabriótetőt, már nem foglalkoztak a karosszéria vázának merevítésével; az egy későbbi stádiumban került volna kifejlesztésre. Ezzel az autóval csak 4 vizsgálatot akartak elvégezni: mennyire kényelmes az üléspozíció a megvágott szélvédő mögött/tető alatt, mennyire nehezíti meg az ajtók nyitását az extra 20 cm hossz, lehet-e szépen integrálni a vászontetőt, és hogyan néz ki jobban a hátsó rész? Utóbbi vizsgálatára az autó jobb- és bal oldala eltérő befejezést kapott, balra alacsonyan, jobbra magasan helyezték el a hátsó lámpát.
A tetőmozgató szerkezet lényegében megegyezik azzal, ami aztán a 911 Targa modellekben megjelent, azaz a bukókeret fölött mozog a Z alakban összecsukódó vászontető, amely az előrefelé (tetőmozgatás) és hátrafelé (pakolás) is feltáruló csomagtér alól jön elő. Mindez elméletben, azaz számítógépes szimuláción működött csak, a gyakorlatban nem valósították meg a bonyolult szerkezetet, az autón látható vásznat a csomagtartóból kell előszedni és 2 ember pár perc alatt tudja az utastér fölé feszíteni.
A Porsche nem feledkezett meg teljesen a 2002-ben elfeledett szabadidő-kupé ötletéről, hiszen 2019-ben piacra dobták ezt a karosszériaváltozatot, a kabrió azonban – hiába jutott el anno ez a legtovább a fejlesztési folyamatban – nem lett és várhatóan nem is lesz valóság. A gazdasági számítások szerint az átalakítás költsége nagyobb annál, amit keresni lehet a projekttel, és a merevítések valamint a tetőmechanizmus miatt adódó túlsúly miatt menetdinamikailag is kihívásokkal küzd a konstrukció, márpedig ez alapvető problémát jelent a Porsche márkánál.