A Mini Cooper SE villanyautó ideális kiindulási alap a mozgássérült-átalakításhoz, hiszen a nagy méretű ajtónak köszönhetően könnyű a beszállás, és az elektronikusan vezérelt hajtás jóvoltából könnyen megoldható, hogy a szériában beépítettek mellett másféle kezelőszervekkel is vezérelhető legyen. Például a gázpedált a kormányra helyezhető kézi gyűrűvel lehet kiváltani, amelynél van egy extra kapcsoló az érzékenység módosítására, így például parkolásnál sokkal óvatosabban tud manőverezni kézi vezérléssel a sofőr; a gyűrűt úgy alakították ki, hogy az könnyen elérhető úgy, hogy a sofőr nem engedi el a karimát, és a légzsák nyitását se akadályozza.
Az egypedálos vezetés választásakor akár ezzel a kézi gyűrűvel is megoldható a vezetés, de természetesen olyan, a kormánytól jobbra beépíthető fékkart is kínálnak, amellyel külön rudazat nélkül vezérelhető a fék. A biztonság kedvéért adnak egy olyan takarólemezt, ami a lábpedálok működtetését gátolja, ez pár mozdulattal eltávolítható, és olyankor nem mozgássérült ember is könnyen vezetheti a járművet. Mind a gáz-gyűrű és a kézzel vezérelhető fék is vezetéknélküli kapcsolattal kommunikál a Mini Cooper SE rendszereivel, így a be- és a kiépítés könnyen elvégezhető, illetve ugyanolyan könnyen és nyom el is távolítható az átalakítás.
Tina Schmidt-Kiendl, a cégnél dolgozó vezetéstechnikai instruktor (a BMW rendelkezik egy mozgássérültek számára átalakított élményautó-flottával) segítségével alakították ki a mozgássérült-átalakításokat a Mini Cooper SE-hez, ami csak egy része az akadálymentes jövőnek. A töltőállomásokkal ellentétben az elektromos töltőpontok túlnyomórészt nem akadálymentesek, sőt, sok esetben padka nehezíti (autó az úttesten parkol, töltőoszlop a járdán) azok használatát mozgássérültek számára – ezen a téren is sürgős változásra lenne szükség, hiszen olcsóbb lenne most rögtön akadálymentesített töltőket telepíteni, mint utólag átalakítani a jelentős költséggel kiépített új hálózatot.