Június 8-án számoltunk be arról, hogy bemutatkozott a félig új Peugeot 408-as, hiszen a franciák az aktuális arculathoz igazították a lépcsős hátú modelljüket, most pedig egy újabb Peugeot 408-asról adunk hírt, hiszen bemutatkozott az európai piacra szánt kompakt szabadidő-kupé. Muszáj megjegyezni, hogy nem arról van szó, hogy a magas építésű C4-est csomagolták új karosszériába, hiszen a 408-asnak meglesz a saját testvérmodellje a Citroën-kínálaton belül, a jövő héten leplezik majd le a C4X nevű szabadidő-kupét.
A Peugeot kompakt kínálatának a csúcsára helyezik a 408-ast, ami tengelytávját és hosszát tekintve is a élen jár, a hivatalosan fastbacknek nevezett karosszériaforma azonban csak 1,48 méter magasan tetőzik. A hátul utazók a jelenlegi kínálat legnagyobb lábtérnek örülhetnek, az alaphangon is több mint 500 literes csomagtér (a hifi és a plug-in hajtás csökkenti a padló alatti rekesz méretét) kellően tágas, és nagy méretű hátsó ajtón át pakolható. Az EMP2-es padlólemez legújabb, V3-as változatát használja a típus, ennek megfelelően több tucatnyi vezetőtámogató rendszer is elérhető, ezek 6 radart és 9 kamerát használnak, és természetesen vannak ultrahangos érzékelők (parkolóradar) is – van megállásig lassító és újraindító követő tempomat, éjjellátó, mátrix LED fényszóró a kínálatban.
A 2023 elején esedékes európai piaci bevezetésnél 1,2 literes turbómotorral (130 LE) és 180 vagy 225 lóerő rendszerteljesítményű, elsőkerékhajtású plug-in hajtással (12,4 kWh akkumulátor-kapacitás) lehet majd megvásárolni a Peugeot 408-ast – mindháromnál alapfelszerelésként adják a 8 fokozatú automatikus váltót –, 2024-re várható az akkumulátoros-elektromos hajtású változat. Még folyamatban van a homologizáció, pontos fogyasztás- és menetteljesítmény értékek még nincsenek. Kezdetben 6 karosszériaszín közül lehet választani, az első sajtófotókon az Obsession kéket látjuk, és a rendhagyó geometrikus mintájú 20 colos felniket.
Az európai piacra szánt Peugeot 408-as fastback-et Mulhouse-ban fogják gyártani, és 2023 első hónapjaiban kerül sor a forgalmazásra, Kínában a chengdui üzemben készítik a helyi piacra a típust, de azt még nem tudjuk, hogy arrafelé milyen néven árulják majd. A 408-ast már használja a kompakt szedán, de a duplanulla se jelent megoldást, hiszen a mifelénk 3008-asként ismert szabadidő-autót arrafelé 4008-asként árulják.