2015-ös bemutatása óta a Fabia Rally2 és Rally Evo versenyautókból több mint 450 példányt értékesítettek, amelyek 2022 május elejéig 13 091 versenyen indultak, ahol 4186 dobogós helyezést szereztek, ezek közül 1714 volt győzelem; a gyári és privát csapatok több mint 20 kontinensbajnokságot nyertek Európában, Afrikában, Közép- és Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Ázsiában, a nemzeti bajnokságok száma meghaladja a 100-at. Az új, negyedik generációs utcai autó alapján kifejlesztett Škoda Fabia RS Rally2-es feladata a sikerszéria folytatása lesz.
Az eddiginél sokkal jobban az utcai autón alapul a versenyautó, amelynél újdonság, hogy nem csak fehérben, de a a Green Mamba nevű neonzöld színben is elérhető. Az új külső hatékonyabb aerodinamikai csomag megalkotását tette lehetővé, a kétszeres leszorító-erő nagyobb kanyarvételi sebességet tesz lehetővé. A vezetőt és a navigátort védő bukókeretet a karosszéria-üzemben szerelik be, még mielőtt az oldalfalakat megkapná az autót, összesen 35,8 méter csövet használnak fel ehhez. A korábbinál merevebb felépítmény pontosabb futómű-beállítást tesz lehetővé. Az MQB A0 alapra épülő autó mérete nagyobb, a tömege változatlan, amit a tömegeloszlás finomhangolására használtak a mérnökök.
A motortérbe épített 1,6 literes 4 hengeres turbómotor új fejlesztés, az utcai 2.0 TSI-n (EA888) alapul, az átalakítást követően 291 LE és 430 Nm a teljesítménye. A tesztpilóták szerint a korábbinál jobbak a gázreakciók, a váltó 5 fokozatú szekvenciális egység, az első és hátsó tengely zárható differenciálműveket kap. Új a központi differenciálművet kiváltó elektrohidraulikus tengelykapcsoló, amely a kézifék használatakor oldja a hátsó hajtást. Egyedi konstrukció a körben MacPherson rugóstagokat használó felfüggesztés, az aszfaltfutómű elöl 355, hátul 300 mm-es féktárcsákat és 18 colos felniket használ, a murvafutómű körben 300 mm-es tárcsákat használ 15 colos felnikkel.
Nylon és gumi a 82,5 literes benzintank anyaga, és speciális hab is van a belsejében, hogy a lehető legellenállóbb legyen, kívülről kevlár-üvegszálas műanyagból készített lemez védi a fizikai behatásoktól. A Škoda Motorsport megújuló forrásból származó, karbonsemleges benzint használ majd a gyári csapatnál.