Minimális külső változásokkal kezdi a 2023-as modellévet a Toyota Corolla Európában, a technikai újítások közé tartozik az új Bi-LED fényszóró, a magasabb felszereltséghez adott 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység, a nagyobb teljesítményű és online szolgáltatásokat kínáló fejegység, amihez már 10,5 colos képátlójú érintőképernyőt adnak.
Legfontosabb újdonságként az 5. generációs hibrid hajtás említhető, amelynél megtartják az 1,8 és 2,0 literes benzinmotorokat, de az új teljesítményelektronika és villanymotor jóvoltából változatlan fogyasztás mellett – a homologizáció még hátra van – 140 és 196 lóerőre emelkedik a rendszerteljesítmény. A kisebb motornál a 9,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás jelentős, 1,7 másodperces javulást jelent, a nagyobbnál 0,5 másodperces javulást jelent a 7,5 másodperces érték. A nagyobb teljesítményű elektromos hajtást már lítium-ion akkumulátor szolgálja ki, amelynek a tömege akár 18 kg-mal könnyebb az eddig használt nikkel-metál hidrid telepnél.
Észak-Amerikában az 1,8-as szívómotort (139 LE) 2,0 literes szívómotorral (169 LE) váltják, az 1,8-as benzinmotort használó hibridhez pedig elektromos hátsó tengellyel megvalósított összkerékhajtást is kínálnak. Itt azonban van egy igazán sportos újdonság is, a 3 hengeres turbómotorral szerelt GR Corolla alapján piacra dobják a Morizo Edition limitált szériát – Morizo néven indul a különböző versenyeken Akio Toyota, a cég vezetője.
Pályanapokon való részvételre optimalizálták az autót, amelynél a csúcsteljesítmény változatlanul 305 lóerő, de a maximális nyomatékot 370-ről 400 Nm-re (3250-4600/perc) növelték – különösen a magas fordulatszám-tartományban érezhető a javulás. Ehhez hozzájön, hogy rövidebbre vették az áttételezést, és 48 kg-mal csökkentik a tömeget kovácsolt alufelnik (Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat szerelnek rájuk) alkalmazásával és a hátsó ülésektől való megszabadulással – nincsenek hangszórók és ablakemelő a hátsó ajtókban, törölték a hátsó ablaktörlőt is.
A karosszériavázat két extra keresztirányú támasszal, hátsó toronymerevítővel és 349-cel több hegesztési ponttal növelik, és 6 méterrel több szerkezeti ragasztást is használnak. Van aerodinamikai változás is, teljesen beburkolják a padlót. Az műszerfalon hasított bőr burkolatot használnak, a kagylóülések bőr/hasított bőr kárpitot kapnak. Mindössze 200 példányt építenek a Toyota GR Corolla Morizo Edition-ből, amelyet Windchill Pearl (gyöngyházfehér) vagy mattszürke fényezéssel lehet választani, az árat később árulják el.