A Mitsubishi első, kei-kategóriás villanyautója Európában is szép karriert futott be annak köszönhetően, hogy a PSA-konszern is betársult a projektbe, most a Nissannal közösen készítették el a kis méretű villanyautó új generációját. Immár az első kerekeket hajtja a 64 lóerős, 195 Nm nyomatékú villanymotor, az akkumulátor 20 kWh kapacitású, ami a WLTP-szabvány szerint 180 km-es hatótávolságot biztosít, a töltési idő konnektorról 8 óra, villámtöltésnél 40 perc alatt lehet elérni a 80%-os szintet – ilyenkor az utastér légkondicionálójával temperálják az akkumulátort.
A Mitsubishi a márkára jellemző X-arcot adta a típusnak, a név eK X EV (ejtsd ek cross ev), a Nissan teljesen egyedi megjelenésű autója Sakura néven fut, a műszerfal kialakítása is eltérő, igaz, mindkettőben ugyanaz a 7 colos digitális műszeregység található, a központi érintőképernyő 9 colos. A Mitsubishi Grip Control néven változó beavatkozású menetstabilizálót is ad, a vezetőtámogató rendszerek között találjuk a MI-Pilot nevű parkolósegédet, amely bekormányozza az autót a kiválasztott és megfelelőnek talált helyre – előre, hátra vagy párhuzamosan.
A gazdagon felszerelt modellekben távolságtartó tempomat és sávtartó is van, egypedálos vezetést is lehet választani. Annak köszönhetően, hogy teljesen átrendezték a technikát, több hely jut az utasoknak, az ülésekből akár ágyat is lehet hajtogatni. A Nissan Sakura indulóára 2 333 100 jen, azaz 6,5 millió Ft, a Mitsubishi 2 398 000 jent, azaz 6,7 millió Ft-ot kér az alapmodellért, a japán állai támogatás 550 000 jen, azaz 1,5 millió Ft. Egyelőre nincs arról hír, hogy a Nissan vagy a Mitsubishi elhozza-e Európába az új villanymotoros minit.