Az 50 évvel ezelőtt versenysport-részlegként megszületett M GmbH egyik legelső projektje volt a 3.0 CSL versenyautó, a Competition, Sport és Lightweight szavakból származó rövidítéssel jelzett kupé 1973-ban rögtön megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot. Most ezt idézik meg a BMW M4 CSL kupéval, amelyből 1000 példányt építenek.
A kiindulási alapot jelentő BMW M4 Competition-höz képest 100 kg-mal csökkentik a tömeget, szám szerint a következő helyeken spórolnak: M Carbon kagylóülések -24 kg, hátsó ülések törlése -21 kg, felnik, M Carbon fékrendszer -21 kg, hangszigetelés -15 kg, karbon karosszériaelemek -11 kg, titánium hátsó kipufogódob -4 kg, hűtőrács, hátsó lámpák, manuális légkondicionáló -4 kg. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ennél még többet kivettek az autóból, hiszen bekerült néhány tömegnövelő új alkatrész is, mint az alumínium első toronymerevítő, a bukókeret.
Érdemes megjegyezni, hogy az M Carbon kagylóülések támlájának dőlésszöge nem változtatható, az ülésmagasságot csak szervizben lehet módosítani, az egyetlen állítási lehetőség a sínen hosszirányú csúsztatás. A fejtámlák levehetőek, és lehetőség van 6 pontos biztonsági övek használatára. A hátsó ülések helyén kialakított hálós tároló a bukósisakok biztonságos szállítására szolgál.
A 2993 köbcentis, soros 6 hengeres biturbót úgy hangolták, hogy különösen magas fordulaton legyen erősebb, a teljesítmény 550 lóerő (6250/perc), a nyomaték 650 Nm (2750-5950/perc), a váltó 8 fokozatú automata, és természetesen csak a hátsó kerekek hajtottak. A 0-100 km/óra gyorsulás 2 tizeddel gyorsabban, 3,7 másodperc alatt megvan, a 0-200 km/óra gyorsulás 10,7 másodpercig tart, a csúcssebesség 307 km/óra. Annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb élményt nyújtsa az autó, a hűtőrendszert felkészítették a tartós versenypályás használatra, és áthangolták a felfüggesztést is.
Újak a rugók és lengéscsillapítók, módosították a kerékdőlést, vastagabbak a stabilizátorok, a féltengelyek aszimmetrikusak annak érdekében, hogy a jellemző – csak vezető – terhelésnél legyen tökéletes a tapadás. A kipörgésgátló 10 fokozatban állítható (1-5 között driftre is van lehetőség, 6-10 között a leggyorsabb köridő autózható). Utóbbira a legjobb bizonyíték, hogy a BMW M4 CSL a leggyorsabb BMW-nek bizonyult a Nürburgring Nordschleifén, a 20,6 kilométer hosszú körön 7 perc 15,677 másodperces köridőt ment, a hitelesített ideje a teljes, 20,832 kilométer hosszú versenypályán 7 perc 20,207 másodperc.