Épp csak a legszükségesebb minimumot építi be a Brabus legújabb autójába, ezért hiányoznak a közúti közlekedéshez szükséges felszerelések. Célgépről van szó, amivel a Közel-Keleti sivatagok óriási homokdűnéin fognak száguldozni – oda és onnan meg kedvenc luxusautójával utazik majd a tulajdonos.
A Crawler alapját a Mercedes-Benz G-osztály létraalváza adja, amire karosszéria helyett egy acélcsövekből szerkesztett vázat építenek rá, a pár karosszériaelemet karbonból sütik, azok csak emlékeztetnek a G-osztályra, egyedül a fényszórókat vették át a sorozatgyártású autóról. A Mercedes-AMG 4,0 literes biturbója alapján épül a 4407 köbcentis Brabus-erőforrás, amelynek 900 LE/1050 Nm a teljesítménye – utóbbi a hajtáslánc épségének megőrzése miatt 1250 Nm-ről szoftveresen csökkentett érték –, a kipufogó közvetlenül az ülések mellett végződik.
A portálhidaknak köszönhetően a hasmagasság 53 centi, a 20 colos felnikre Maxxis Razr terepgumikat szerelnek, elöl 40, hátul 37 cm átmérőjű féktárcsákat használnak. A 900 lóerő jelen esetben 3,4 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a csúcssebesség az abroncsok miatt elektronikusan korlátozott 160 km/óra. A műszerfal csak úgy néz ki, mintha a G-osztályból származna, valójában időjárásálló – nedvesség- és hőálló – kijelzőket használnak, ugyanez elmondható az anyósülés elé helyett 12 colos képátlójú navigációs monitorról. Mindössze 15 példányt építenek a Brabus Crawlerből, a vételár 891 310 euró, azaz 340 millió Ft.