Nem csak a szavak embere a Mercedes-Benz, a sajtóanyagban beharangozott 1000 km-es hatótávolságot közúti forgalomban is teljesítette az EQXX tanulmányautó, ráadásul még bőven maradt is töltés az akkumulátorában, amikor célba ért a Côte d’Azur-ön található Cassis-ban. A kiindulási pont a cég Sindelfingenben található műszaki fejlesztőközpontja volt, ahol 3°C-os külső hőmérséklet mellett, szemerkélő esőben indult útra a konvoj.
Alapesetben a villanyautók számára a viszonylag alacsony haladási sebességgel és sok lassítással – így energia-visszatermeléssel – járó városi szakaszok az optimálisak, de a Mercedes-Benz meg van győződve arról, hogy hosszú távú utazásokra is alkalmas a technológia. Ennek megfelelően építették meg az EQXX tanulmányautót, amelynek minden porcikája a hatékony energiafelhasználásról szól, amelynek a működését a gyakorlatban bizonyították. A Stuttgart melletti Sindelfingenből április 5-én reggel 7-kor indulva a korlátozás nélküli autópálya-szakaszon volt, hogy előzés közben 140 km/órás tempóra gyorsítottak fel, majd Svájc következett, ahol bőven voltak hegyes útszakaszok. Milánó mellett elhaladva Nyugatra fordultak az autók, míg végül a Marseille melletti Cassisban célba értek – itt kellemes 18°C-os hőmérséklet várta az utazókat.
Annak köszönhető a jó légellenállás (Cw érték 0,17), hogy csepp alakú az alapforma, kicsi (2,12 m2) homlokfelület, a diffúzor 60 km/órás tempónál hátranyúlik. A Bridgestone különösen alacsony gördülési ellenállású, 185/65 R 20 méretű Turanza abroncsokat fejlesztett a Mercedes-Benz EQXX számára, amelynél még a felni-abroncs közötti peremkialakítást is az alacsony légellenállásra optimalizálták. A hátul 50 mm-rel keskenyebb nyomtáv azt jelenti, hogy a hátsó kerekek az elsők szélárnyékában találhatóak.
A következetes könnyű építés az anyagválasztás (alumínium, karbon) mellett a biológiai szervezetek által inspirált szerkezeti kialakításra is kiterjedt, de az akkumulátor miatt még így is 1755 kg a saját tömeg; a telep majdnem 100 kWh kapacitású, a 200 cm hosszú, 126 cm széles és 11 cm magas doboz tömege 495 kg. A 900V-os nagyfeszültségű rendszernek menet közben elég az a passzív hűtés, amit a padlólemez alatt áramló levegő ad.
A tetőre épített 117 napelem-cella a 12V-os akkumulátort táplálja, a teljesítményük nagyjából az utastér képernyőinek a működtetésére elég, ami egy ilyen 1000 km-es útnál 25 km-nyi energiát jelent, a passzív akkumulátor-hűtéssel 20 km-t nyertek. 1008 km megtételét követően ért célba a konvoj Cassis-ban este 19:02 perckor, ahol még 15%-nyi töltés volt az akkumulátorban, ami a mérnökök szerint további 140 km megtételére elég. A 12 óra 2 percből 11 óra 32 percet töltött mozgásban a Mercedes-Benz EQXX, az átlagsebessége 87,4 km/óra volt, a fogyasztása 8,7 kWh/100 km.