Mikor felhívunk egy autószerelőt, hogy baj van, nem indul a motor, nem teker az indító, a csípőből jövő első válasz, amit kaphatunk, hogy biztos az akkuval van baj. Mert bizony gyakorta tényleg az akku a hibás, vagy mert öreg, vagy mert a generátor fárad és csak részlegesen tölti, így nem marad elég szufla, hogy lelkesen megtekerje az indítómotort. A benzinesek ugyan tűrőképesebbek, és még a lassú és kevés tekerésre is képesek beindulni, viszont a dízelek kényesek erre.
Azonban, ha nincs jele az akku rossz állapotának, ad áramot bőven, indításkor nem halványodnak el a műszerfali fények, és pörög az úgyfelejtett szellőzőventillátor, viszont nem dolgozik az indítómotor, tovább kell szűkíteni a kört. Meg kell figyelni mit csinál-, és mit nem csinál az autó és mindezt milyen kísérőjelenségekkel fűszerezi. Például, ha a kulcs elfordítására se kép, se hang, pedig az akku erős, a fények világítanak, esetleg ki is mérték a feszültséget, úgy az indítómotor behúzómágnese, vagy más néven szolenoidja lehet a bűnös. De persze előfordulhat, hogy néha indít a kocsi, és van, hogy nem. Ilyen esetben a gyújtáskapcsolót is érdemes megvizsgálni, kimérni, illetve az indítómotor csatlakozóinál ellenőrizni, hogy eljut-e oda az áram. Ha van indítási próbálkozáskor kattanó hang (tehát behúz a „mágnes”), az azt jelenti, hogy kap áramot az indítómotor. Ha mégsem forgatja a főtengelyt, rögtön lehet gyanakodni az indítómotor hibáira, megszorult forgórészre, elkopott bronzkefékre, a tényleges baj csak teljes szétbontással deríthető fel. Előfordulhat olyan is, hogy az indító egyáltalán nem, vagy csak csúnya hang kíséretében forgatja a motort. Ekkor vélhetően a bendix a ludas, ennek az alkatrésznek a feladata, hogy létrehozza a fogaskerék kapcsolatot az indítómotor és a motor lendkerekén lévő fogaskoszorú között.
Előfordul, hogy elkopik a bendix fogaskereke, vagy rosszabb esetben kopott a lendkerék fogaskoszorúja. Ezek ellenőrzéséhez szintén ki kell szerelni az indítómotort Ez utóbbi alapvetően javítható alkatrész, de néha egyszerűbb a csere, ha annyira olcsón kapni utángyártottat. Az új beépítése időkímélőbb is. De ha van idő, és felújítható az eredeti, érdemes megmenteni, mert bendix, szolenoid, bronzkefe, rézgyűrű, minden kapható a gyakori típusok-hoz, ráadásul nem is drágán. Persze itt a bekerülési költséget a növekvő munkadíj ellensúlyozza. Gyakori típusokhoz bontott alkatrész is beszerezhető, azonban ezt beépítés előtt érdemes le-tesztelni és karbantartani.
Nagyon fontos, hogy a javítást végző szerelő pontosan behatárolja a hibát, mert bár a tömeg-modellekhez jó áron lehet venni (vagy felújíttatni) az indítómotort, azonban munkaigényes a cseréje. Ha kiderül, hogy a javítás vagy csere után mégis fenn-áll a hibajelenség, az elég kellemetlen, mert mondjuk nem ellenőrizték a gyújtáskapcsolót, vagy éppen egy régebben beszerelt riasztó kezd megbolondulni és az szakítja meg néha orvul az indító áramkört. Egy jó szerelő aranyat ér.