A Lotusnak is haladnia kell a korral, így a legújabb autója nem egy klasszikus szépségű sportkocsi, hanem egy, fogalmazzunk úgy, emlékezetes megjelenésű szabadidő-autó. Utóbbira sokkal többen vevők, és a Porsche a legjobb példa arra, hogy működhet a dolog. A britek ráadásul az új kategóriába lépéssel rögtön megkezdik az elektromos átállásukat is, igaz, egyelőre még hagyják, hadd emésszék a potenciális ügyfelek a megjelenést, a hajtásról csak néhány keretszámot árultak el.
Eszerint egy több mint 100 kWh kapacitású akkumulátort szerelnek a padló alá, a 800 voltos nagyfeszültségű rendszernek hála akár 350 kW teljesítményű villámtöltés fogadására is képes az autó, ilyenkor 20 perc alatt 400 km-nyi energiát tud vételezni; a megcélzott hatótávolság egyébként körülbelül 600 km egy feltöltéssel. Alapfelszerelésként jár a két hajtómotoros összkerékhajtás, három teljesítményszint közül választhatnak majd az ügyfelek, az alapot egyébként 600 lóerő jelenti majd. A csúcsmodell kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/órás tempóra, csúcssebessége eléri a 260 km/órát. Mivel az akkumulátor miatt most szó nincs könnyű építésről, aktív vonóerő-szabályozással, aktív stabilizátorokkal, légrugózással, összkerék-kormányzással gondoskodnak a márkától elvárt vezetési élményről a mérnökök.
A formatervért egyébként a brit Lotus központ felelt, a technikát már jórészt a Geely globális hálózatának köszönhetjük. A villanymotoros hajtás kisebb helyigényét úgy aknázták ki a dizájnerek, hogy például az autó orrán keresztül vezetik el a levegő egy részét, és egyébként is több olyan légcsatornát kialakítottak, amit nem használtak korábban belső égésű motorral szerelt autónál. Magától értetődően aktív aerodinamika segít maximalizálni a hatótávolságot, illetve ahol csak a törvényi szabályozás engedi, elhagyják a külső tükröket, amelyek helyére egy három optikát tartalmazó konzol kerül – egy a visszapillantó képét közvetíti, egy a körkamera-rendszer része, a harmadik a vezetőtámogató-rendszert látja el információval. Arról még nem szól a sajtóanyag, milyen önvezetésre képes a Lotus Eletre, de a megszokott kamerák és különböző hullámhosszú radarok mellett a tető elejéből szükség esetén előbújó Lidar, azaz lézeres letapogató is van a fedélzeten, ami szintén a vezetőtámogató-rendszer része.
Teljesen új szintre emelték a minőségérzetet, a belső burkolatok könnyű műanyagból, a kárpit könnyű szövetből készül, az utastérbe üvegtető enged sok fényt. Alapesetben klasszikus, 5 személyes a belső kialakítás, extraként lesz elérhető az első sajtófotókon is látható 4 személyes belső, ahol nem kényeztető fotelek, hanem sportülések kerülnek hátra. A kormány mögött egy 3 centi magas kijelző közli a legfontosabb menetinformációkat, egyébként egy 15,1 colos képátlójú központi érintőképernyő informál és segíti a kezelést, alapesetben 15 hangszórós, 1380 watt teljesítményű KEF Premium hifit adnak, extraként választható a 23 hangszórós, 2160 watt teljesítményű KEF Reference rendszer, utóbbi újfajta technikát használó mélynyomót kap. A Lotus Eletre alapján adó platform nagyszilárdságú acélból és alumíniumból készül, mérete könnyen változtatható, nem csak a brit márka fogja használni, de a francia Alpine villanymotoros szabadidő-autóját is erre építik fel; igaz, az nem lesz olyan nagy, mint a Type 132 néven fejlesztett brit modell, amely 5103 mm hosszú, 2135 mm széles, 1630 mm magas és ehhez 3019 mm tengelytávolság tartozik.