Fotó: K.Tschovikov / ARBÖ

Jelentősen, akár több mint 50%-kal drágultak a gumiabroncsok, ezért különösen a kis méretű autók tulajdonosai hajlandóak kitérni az olcsóbb abroncsok felé. Az osztrák ARBÖ autós klub a tagszervezeteivel (GTÜ és AutoClubEuropa) ezért az idei nyáriabroncs-tesztjében a 195/55 R16-os méretosztályban kifejezetten az olcsó abroncsokat válogatta össze. A piacnak e szegmensében már nem olyan rózsásak a kilátások, mint a „márkás” abroncsoknál, a tesztelt 8 abroncs közül 3-at tudnak ajánlani, 2 megvásárlását nem ajánlják.
A legjobbnak a Kleber Dynaxer HP4-es bizonyult, ami 134 pontos eredményével csak 1 ponttal marad el a „nagyon ajánlott” minősítéstől; minden fejezetben a legjobb eredményt hozza, és eltérő útfelületen egyaránt jó teljesítményt mutat. A második helyen az Uniroyal Rainsport5 végzett, amely nedves aszfalton megközelíti a tesztgyőztest, de a fékút tekintetében még lenne mit javítani. A Falken Ziex ZE310 Ecorun, ami száraz és nedves aszfalton is meghaladja a második helyezett abroncs tudását, de a „Környezet/Gazdaságosság” fejezetben 19 pontos eredménnyel a teszt legrosszabbját éri el – akit nem zavar a hangos gördülés, annak jó választás ez az abroncs is.

Három „feltételesen ajánlható” abroncsot találtak a tesztelők, a Fulda Ecocontrol HP2 száraz aszfalton jól működik, de nedves úton nem tud lépést tartani az élmezőnnyel, ugyanez elmondható az 5. helyezésen osztozó 2 másik abroncsról is, a Matador MP47 Hectorra 3 és a Milestone Green Sport gumikról – utóbbi abroncsot elsődlegesen online portálokon keresztül értékesítik. A 116 pontos eredményükkel ezek a gumik épp csak befértek a „feltételesen ajánlható” sávba, különösen a fékút tekintetében lehetne még javítani a teljesítményükön. Két abroncs bukott meg az aktuális teszten, a Tristar Ecopower 4 és a Barum Bravuris 5HM különösen a fékezés vizsgálatánál – ez a legfontosabb szempont – nem tudtak meggyőző eredményt felmutatni.