Elindult a hétvégén a forradalmian új Forma-1-es szezon és nem okozott csalódást. Az előszezoni tesztek alapján már érezhető volt, hogy a Ferrari és a Red Bull gyors lesz, a címvédő konstruktőr Mercedes pedig most már szemmel látható módon nem altatott, mikor lemaradásról beszélt. A Mercedes-motoros csapatok küszködtek. A McLaren pedig mintha helyet cserélt volna a Haas-szal. A britek a mezőny végén végeztek, a Haas újonnan szerződtetett pilótája, Kevin Magnussen pedig a mezőny közepén, a pontszerző hetedik helyen ért célba Bahreinben. Senki nem gondolta volna, hogy ekkora változásokat hoz majd a sok újítást. Az, hogy ez mennyire lesz konstans, idővel kiderül.

https://twitter.com/F1/status/1505637802662313991

A közeli Szaúd-Arábiába utaztak el Bahreinből a csapatok, s a két futam között sok változtatásra nem lesz lehetőségük. A Red Bull emiatt sebtében kivizsgálta, hogy mi okozta mindkét autója kiesését a bahreini futamból. Kiderült a meghibásodott üzemanyagpumpa miatt mondott búcsút mindkét autója a verseny leintése előtt. Max Verstappen a második helyről, Sergio Perez pedig a negyedik helyről esett ki, így a csapat nullázott. Komoly érvágással kezdett a Red Bull, amelyet nem szeretnének megismételni.

Sebastian Vettel nem állt rajthoz Bahreinben, ami furcsa, hiszen 15 éve minden futamon részt vett. A koronavírus járvány során már vállalt beugró szerepet Nico Hülkenberg. Most is ő vezette a négyszeres világbajnok honfitársa autóját a szahíri pályán és helyt is állt vele. Ezidáig nem lehet tudni, hogy a koronavírusban megbetegedett német Szaúd-Arábiában versenyezhet-e. Lazítottak idén a szigorú pandémiás előírásokon a Forma-1-ben is, s emiatt lehetséges, hogy többször betegszenek meg Forma-1-es pilóták majd. Mivel a pilóták oltva vannak, kisebb tünetekkel vagy tünetmentesen átvészelik a betegséget. Sergio Perez szerint a tünetmentes pilótákat hagyni kellene versenyezni.

S mi történt itt tavaly? Kiélezett helyzetben érkezett meg a mezőny a szezon utolsó előtti futamára. Akár itt is eldőlhetett volna az egyéni világbajnoki cím sorsa 2021-ben, de nem így történt. Hatalmasat birkózott Lewis Hamilton és Max Verstappen a világbajnokságban debütáló helyszínen, s végül a brit került ki győztesen. Mindkét pilótát nagyon megviselte a hatalmas csata, lelkileg-fizikailag kivett belőlük mindent a vasárnapi 50 körös megmérettetés. Ennek eredményeként pontegyenlőséggel utaztak tovább a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra. A harmadik helyet Valtteri Bottas csípte el a legutolsó pillanatban.

A verseny és a pálya
A versenypályát Herman Tilke vállalata tervezte meg a Forma-1 szakértői csapatával együtt, akik a Google Earth-t hívták segítségül a lehetséges pályakinézetek kialakításakor. Gyors pályát terveztek, 250 km/óra átlagsebességgel, amely így Monza után a második leggyorsabb pálya, viszont az utcai pályák közül a leggyorsabb. Itt található a legtöbb kanyar, összesen 27, amelyek némelyikén változtattak a tavalyi futam utáni kritikákra válaszul. Itt is lámpafényes futamot rendeznek, így lehetséges, hogy ottani idő szerint húsz órakor kezdődik a futam.

Az 50-körös Szaúd-Arábiai Nagydíj március 27.-én helyi idő szerint 20 órakor (nálunk 19 órakor) veszi kezdetét a Dzsidda Corniche pályán. A pálya hossza: 6,174 km, a teljes versenytáv 308,45 km. A körrekordot Lewis Hamilton (Mercedes) tartja 2021-ből 1:31.734-es időeredménnyel.
2021-ben Lewis Hamilton nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 2:06:15.118 volt. A második helyezett Max Verstappen (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyre Valtteri Bottas (Mercedes) állhatott fel.