A hetvenes években a Porsche vezérigazgatója, Ernst Fuhrmann szerint a 911-es napjai meg voltak számlálva, bezuhantak a típus eladásai, majd jött az olajválság, úgy érezte, hogy a új járműre, egy luxusigényeket is kielégítő túraautóra van szüksége a cégnek. Azért döntöttek az orrmotor-hátsókerékhajtás mellett, mert akkoriban volt tele az észak-amerikai sajtó Ralph Nader „Unsafe at any Speed” könyvével, amelyben a farmotoros Chevrolet Corvair hibáit taglalta, és benne volt a pakliban, hogy betiltják a farmotoros autókat az USA-ban; ez aztán nem következett be. Megvalósult viszont a márka első, V8-as motorral szerelt túraautója, a 928-as, ami aztán egészen 1995-ig gyártásban maradt.
Ezt követően 2002-ben érkezett az újabb V8-as Porsche, a Cayenne szabadidő-autó kapta meg a 4,5 literes szívó- és biturbó blokkot, ami aztán 2009-ben a Panamera szedánba is bekerült már 4,8 literes lökettérfogattal. A 2013-2015 között kínált 918 Spyder plug-in hibrid hajtásában egy 4,6 literes V8-as szívómotor jutott szerephez.