A múlt héten jelentették be, hogy az orosz Kamaz haszonjármű-márka fejlesztőközpontot létesít Magyarországon, és a tervek szerint 2025-ben elindítja a gyárát is. Utóbbiban egy olyan villanyautót akarnak készíteni, amelyet kifejezetten autómegosztó-szolgáltatásra optimalizálnak; a 2020 végén bemutatott Kama-1-est például Moszkva útjaira szánták, a közösségi közlekedés elemeként. A hírek szerint azonban nem ezt a konstrukciót fogják sorozatgyártásba vinni, hanem az egyszerűség kedvéért egy meglévő kínai autót licencelnek majd.
A hírek szerint a Kamaz már több példányt is importált a Sehol E10X nevű kínai villanyautóból, hogy megvizsgálják a lehetőségeket. Erről az autóról azt kell tudni, hogy ez a Volkswagen-Jac együttműködés terméke, és nagyjából a Dacia Spring Electric-nek felel meg piaci pozicionálás tekintetében. Kétféle hajtómotorral (41 LE/95 Nm vagy 61 LE/150 Nm) és háromféle akkumulátor-kapacitással (15 kWh, 19,7 kWh, 30 kWh) választható, a kevésbé reális NEDC-szabvány szerint 150-302 km a hatótávolság. A Kamaz számára azért lenne egyszerűbb átvenni a Sehol E10X-et, mert az már minden fontos kényelmi és biztonsági felszereléssel, illetve online frissítést kezelni képes fedélzeti rendszerrel jön.