„Mivel már majdnem 200.000 foglalásunk van, keményen és kreatívan dolgozunk a termelési korlátok áttörésén, hogy minél több F-150 Lightningot adhassunk át vásárlóinknak,” nyilatkozta Kumar Galhotra, a Ford Motor Company amerikai és nemzetközi piacokért felelős részlegének elnöke. „A tények magukért beszélnek: az emberek türelmetlenül várják a tisztán elektromos hajtású F-150 modellt, a Ford pedig mindent megtesz, hogy növelje a termelő kapacitását.”
A példátlan érdeklődés miatt a Ford bevezet egy új folyamatot: a vevők egymást követő turnusokban foglalhatják le az autókat, és akinek már megvan a foglalása, azokat arra kérik, hogy a következő hónapokban figyeljék a Fordtól érkező értesítő emailt, vagy lépjenek be rendszeresen Ford.com ügyfélfiókjukba. Azok, akiket nem tudnak kiszolgálni a 2022-es modellév autóiból, megrendelhetik a következő modellévek járműveit.
A Ford gyártási rendszerének kulcsfontosságú eleme a rugalmasság; ennek érdekében a vállalat szakemberei már most is keményen dolgoznak a vállalat jövőbeli elektromosautó-kínálatán. A mostani keresletnövekedés kielégítése érdekében kis létszámú munkacsoportok alakultak a gyártás, a beszerzés, a stratégiai tervezés, a termékfejlesztés és a kapacitástervezés területein, hogy gyors és hatékony megoldásokat dolgozzanak ki az új pickup gyártásának bővítésére. A Ford összehangolja legfontosabb beszállítói – valamint saját gyártólétesítményei, a Rawsonville Részegység Üzem és a Van Dyke Elektromos Hajtáslánc Központ – működését, hogy megoldja a specifikus elektromosautó-alkatrészek termelési kapacitásának növelését.
„A UAW szakszervezet tagjainak minőségi munkája nagy mértékben hozzájárult az F-150 Lightning hatalmas sikeréhez,” vélekedett Chuck Browning, a UAW alelnöke. „Tagjaink értékes segítséget nyújtanak abban, hogy a Ford képes legyen megduplázni ennek az úttörő modellnek az éves gyártását.”
Az elektromos hajtású pickup ezen a héten ér az előgyártási folyamat végső szakaszába, mielőtt teljes sebességgel beindul a magánvásárlóknak szánt F-150 Lightning és a vállalati ügyfeleknek értékesített F-150 Lightning Pro tömeggyártása. A most készülő, immár sorozatgyártási minőségű járművek napokon belül megkezdik a valós körülmények közt teljesített teszteket, amelyek során együttesen több mint 1,5 millió kilométert futnak majd.
A Lightning abban is észak-amerikai rekordot állított fel, hogy mennyi vásárlót csábított át a vetélytárs márkáktól, hiszen a foglalásokat leadó vevők több mint 75 százaléka most először választotta a Fordot. A 2022-es F-150 Lightning pickup gyártása tavasszal kezdődik, és az autó belépő ára 39.974 dollár lesz, amit várhatóan csökkentenek majd a szövetségi adókedvezmények.
A Ford elkötelezetten készül arra, hogy az elektromos hajtás forradalmának élére álljon: a vállalat 2025-ig több mint 30 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe. A következő két év során a Ford a második számú elektromosautó-gyártóvá kíván fejlődni Észak-Amerikában, majd pedig – az akkumulátorok és elektromos járművek gyártásába történt hatalmas beruházásai révén – megcélozza az első helyet. A vállalat 24 hónapon belül már évi 600.000 darab akkumulátoros elektromos járművet fog gyártani globálisan.
A Lightning gyártásának felpörgetése mellett a Ford nemrégiben azt is bejelentette, hogy megháromszorozza a Mustang Mach-E termelési kapacitását, így 2023-ra várhatóan évi 200.000 darabbal több készül majd ebből a modellből. A Ford tisztán elektromos hajtású haszonjárműve, a 2022-es E-Transit is kapható lesz az idei év elejétől.
Jelenleg is folyik Tennessee államban a Ford 118 éves történetének legnagyobb, legmodernebb és legtermelékenyebb gyártólétesítményének építése, ahol az új generációs F-sorozatú elektromos pickupok készülnek majd. Emellett a Ford az SK Innivation céggel közösen három új BlueOval SK akkumulátor-gyárat is épít (egyet Tennessee, kettőt pedig Kentucky államban), hogy itt készítse modern lítiumion akkumulátorait, amelyek az új generációs Ford és Lincoln modelleket hajtják.
Ez a 11,4 milliárd dolláros beruházás közel 11.000 új munkahelyet teremt majd BlueOval Cityben és a BlueOvalSK Battery Parkban (Tennessee és Kentucky államban), megerősítve ezzel a Ford pozícióját Amerika legnagyobb autóipari munkaadójaként.