Vannak olyan szállítási feladatok, amelyek speciális járművet követelnek meg. Noha nem teljesen tiszta, mi célra lehet majd használni a Lada Nivából készített nyergesvontatót, de az összkerékhajtású könnyű vontatóval egy eddig nem is létező piaci rést tömnek be. Az autóhoz egyébként rögtön adják az egyszerű, platós félpótkocsit is, más konfigurációt nem terveznek.
Egyelőre csak a prototípus készült el, amellyel nekifutnak a homologizációnak, a tervek szerint majd 2022 második felében indulhat majd a sorozatgyártás – egészen pontosan a sorozat-átalakítás. Egy háromajtós Niva karosszériáját elvágják, majd egy megerősített hátsó részt illesztenek hozzá úgy, hogy 3650 mm-re nyújtják a tengelytávolságot, a hátsó tengely fölé kerül a nyereg. Fontos változtatás még, hogy megnövelik a motor lökettérfogatát 1,8 literre, a csúcsteljesítmény 100 lóerőre emelkedik, a végáttételt rövidebbre vették (4,44), és légrugókat szereltek a csavarrugók helyére.
Nem tudjuk, hogy a műszaki változtatások – erősebb motor, légrugók – később más Lada Niva modellekhez is elérhetőek lesznek-e, például a Bronto változatnál ezek javítanának a terepképességeken.