A 80-as években Dakarokon indult Ducati versenygépek ihlették a 2019-ben bemutatott Desert X tanulmányt, amelyből most lett sorozatgyártású motorkerékpár DesertX néven. Megtartották a retrós hangulatot, például az 1990-es Cagiva Elefant kettős kerek fényszóróját, persze a LED-es technológiának hála modernebb a megjelenés.
Saját vázat fejlesztettek a terepgépnek, 25 centi a hasmagasság, különösen hosszúak a rugóutak (elöl 230, hátul 220 mm), elöl 21, hátul 18 colos felniket használnak, Pirelli Scorpion Rally STR abroncsokkal együtt. A 937 köbcentis kéthengeres 110 lóerőt (9250/perc) és 92 Nm (6500/perc) nyomatékot tud, a száraz tömeg 202 kg; az 1-2. fokozatok áttételét lerövidítették, a 6-at megnyújtották. Túrázásra optimalizálták a konstrukciót, a 21 literes főtank mellett extraként 8 literes kiegészítő tank is kérhető, a gyári dobozok össztérfogata 117 litert. 2022 májusától érhető el a DesertX a Ducati kereskedésekben, lesz A2-es jogosítvánnyal vezethető változata is.