Épp csak elbúcsúztatta a Ford és az M-Sport a több mint egy évtizedig szolgáló Fiesta WRC raliautót, de úgy látszik maradt még néhány alkatrész raktáron, amelyek felhasználásával megépítették a Pandamonium elnevezésű egyedi autót kihasználva azt a lehetőséget, hogy nem nyúltak a technikához, csak a karosszériát cserélték le.
Egy Fiesta R5-ös technikája rejtőzik az első generációs Panda karosszéria alatt, utóbbit módosítani kellett – 2160 mm helyett 2480 mm-es tengelytávolság, stílusosan dobozként készítették el az oldalanként 18 cm-es szélesítéseket –, hogy elférjen az 1,6 literes turbómotor (300 LE/450 Nm), az ötfokozatú Sadev szekvenciális váltó és az állandó összkerékhajtás.
Az FIA előírásoknak megfelelő bukókeret még a Fiesta tetőívét követi, és a belső tér kialakítása is a raliautókat idézően spártai, nincsenek kárpitok. Az M-Sport Pandamonium egyedi autó, egyben az első életjele a nemrég életre hívott M-Sport Special Vehicles műhelynek – nemrég építettek egy tesztpályát, amelynek segítségével hasonló járművek építésére vállalkoznak mostantól.