A villanyautók területén egész jó pozícióban van a Nissan, de ennek ellenére felpörgetik ezt a területet, a következő 5 évben 2 trilliárd jent, azaz 5,76 trilliárd Ft-ot költenek az ilyen irányú fejlesztésekre, és ennek a részeként 2028-ra ígérik a szilárdtest-akkumulátor megjelenését a sorozatgyártásban.
2030-ig összesen 23 villanyautót dobnak piacra, ezek közül 15 lesz akkumulátoros-elektromos hajtású, a cél, hogy az értékesítés 50%-a villanyautó legyen az évtized végére, illetve hogy 2050-re teljesen karbonsemleges legyen a Nissan működése. Az értékesítési célokat főbb piacokra is lebontották, eszerint Európában 2026-ra már 75% lesz újenergiás autó, Japánban ekkor 55%-nál tartanak, Kínában 40%-nál – az USA-ban csak 2030-ra fogják elérni a 40%-ot az előrejelzések szerint.
Rögtön 4 tanulmányautót is prezentáltak annak szemléltetésére, hogy milyen ötleteken dolgoznak a mérnökök, a fehér színű Chill-Out SUV-kupé a legközelebbi, hiszen azt még a CMF-EV építőkészleten valósították meg, műszakilag tehát az Ariya rokona, és ahhoz hasonlóan ez a e-4orce két hajtómotoros összkerékhajtást kapja.
A másik három már a 2028-as esztendőbe repít előre, hiszen az EV Technology Vision nevű, gördeszka-szerű alvázra épülnek, ez már szilárdtest-akkumulátort használ. Előre/hátra kerülhet hajtómotor, alacsony a tömegközéppont és már a ProPilot vezetőtámogató-rendszer következő generációját is használják ezek az autók. A Max-Out nevű kabrió a vezetési élményt helyezi a középpontba, közvetlen kormányreakciókat ígér minimális karosszériadőlés mellett. Az utastér kétszemélyes, ha utas helyett inkább poggyászt szállítana a sofőr, akkor az anyósülés a padlóba hajtható.
A Surf-Out a pickup jövőjét előlegezi meg, nagy és sík rakfelülettel, kéziszerszámok működtetését lehetővé tevő elektromos csatlakozással. Az e-4orce kétmotoros összkerékhajtást is a terepjáró-képesség javítására programozzák. A Hang-Out nevű autót második otthonnak szánják, a teljesen sík padlójú belsőt szabadon az igényekhez lehet alakítani. A jármű finoman és vibrációmentesen mozog, így minimalizálja a haladás közben érzett rosszullétet – önvezető módban számít ez sokat, amikor például a képernyőn futó moziba mélyednek el az utasok.