1972. május 24-én, 35 alkalmazottal indult el a BMW Motorsport GmbH, elsődlegesen a versenysportra koncentráltak, de azért közúti autókkal is foglalkoztak, például a 3.0 CSL kupét is nekik köszönhetjük. Az első, M-es jelzést viselő autó az 1978-as Párizsi Autószalonon bemutatott M1-es volt. Az M GmbH fél évszázados fennállását egész jövő évben ünneplik, és több újdonsággal is készülnek, például érkezik az XM (a Citroënnel megbeszélték, használhatják a típusjelölést), a formabontó, plug-in hibrid hajtással és rekord-méretű vesékkel szerelt szabadidő-autó.
De nem csak ilyen csemegékkel szolgálnak az ügyfeleknek, azok, akik 2022. márciusi gyártástól kezdve rendelnek egy M-es vagy M Sport csomaggal szerelt autót, felár ellenében választhatják majd az első M-es márkajelzést az autójukra – motorháztető, csomagtérfedél és kerekek –, amelynél a jellegzetes kék, ibolya és piros trikolór félkörök keretezik a fehér-kék közepet. Emellett a jubileumi évben visszahoznak 50 klasszikus fényezést, mint például a Dakar Yellow, a Fire Orange, a Daytona Violet, a Macao Blue, az Imola Red vagy a Frozen Marina Bay Blue.